نماینده مردم لنگرود در مجلس:

ضرورت تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه | سازمان میراث فرهنگی تبدیل به حیاط خلوت شده است

لاهوتی با بیان اینکه با سازمان میراث فرهنگی، سازمانی رهاشده در دولت‌هاست و به عنوان حیاط خلوت مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: این سازمان اکنون زیرمجموعه رئیس‌جمهور است و اشکالش این است که دیگر پاسخگو نیست و برای اطلاع از عملکرد آن باید از رئیس جمهور سوال کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود درباره طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری زمانی زیرمجموعه وزارت فرهنگ بود و در آن برهه عملکرد قابل قبولی نداشت.

وی با بیان اینکه با سازمان شدن آن هم دیدیم که سازمانی رهاشده در دولت‌هاست و به عنوان حیاط خلوت مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: این سازمان اکنون زیرمجموعه رئیس‌جمهور است و اشکالش این است که دیگر پاسخگو نیست و برای اطلاع از عملکرد آن باید از رئیس جمهور سوال کرد.

طراح طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: بر این اساس نمایندگان به این نتیجه رسیدند که این سازمان باید به وزارتخانه تبدیل شود تا در قبال اقداماتش پاسخگو باشد، به این معنا که وزیری برای آن مشخص شود تا پاسخگوی نمایندگان مجلس باشد.

لاهوتی با بیان اینکه از سوی دیگر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با وزارت شدن کوچک خواهد شد، گفت: طبق قانون هر وزارتخانه با ۵ معاونت اداره می‌شود، اما سازمان گردشگری با ۶ معاونت اداره می‌شود.

نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه باید بتوانیم اتکا به درآمد‌های نفتی را با استفاده از ظرفیت صنعت گردشگری کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: بر اساس سند ۱۴۰۴ باید بیش از ۳۰ میلیون گردشگر و ۳۰ میلیارد دلار درآمد گردشگری داشته باشیم.

شایان ذکر است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، صنایع دستی را تصویب کرده‌اند و هم‌اکنون این طرح در نوبت بررسی در صحن علنی است.

Share