در همایش «آستارا به روایت اسناد تاریخی» مطرح شد:

ای کاش مسوولین قدرشناس مردم باشند | آثار ثبت شده ملی مجموعه گنجینه‌های فرهنگی ما است

اشرف بروجردی گفت: ای کاش مسئولان قدرشناس مردم باشند زیرا آنها یک نعمت الهی برای ایران اسلامی هستند به خصوص نسل جوان امروز که آینده این سرزمین به خلاقیت و حرکت آنها نیازمند است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همایش ارزشگذاری خدمات فرهنگی چهره های ماندگار و نمایشگاه اسناد تاریخی آستارا تحت عنوان «آستارا به روایت اسناد تاریخی» با حضور  رئیس اسناد و کتابخانه ملی کشور در آستارا برگزار شد.

ای کاش مسوولین قدرشناس مردم باشند

در ابتدا اشرف بروجردی ضمن تبریک ایام شعبانیه و آماده شدن برای ماه مهمانی خدا با بیان اینکه ای کاش مسئولان قدرشناس مردم باشند زیرا آنها یک نعمت الهی برای ایران اسلامی هستند به خصوص نسل جوان امروز که آینده این سرزمین به خلاقیت و حرکت آنها نیازمند است، گفت: توجه به اندوخته‌های نسل‌های گذشته که یک سرمایه برای جامعه هستند لازم به قدرشناسی و قدردانی هستند.

رئیس اسناد و کتابخانه ملی کشور گفت: چهره‌های ماندگار بود برای رشد و اعتلای فرهنگ ایران تلاش بسزایی کرده و مسئولان باید این بزرگان را ارج بنهند.

وی افزود: مرکز اسناد گیلان و فرمانداری آستارا با امضای تفاهم‌نامه نقش‌ مهمی در شناساندن این سرمایه‌های فرهنگی کرده و این همکاری باید گسترش یابد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور گفت: توسعه اندیشه بشری گنجی مخفی است و در تجربه بهتر زیستن است که اندیشه ها بارور و در باروری اندیشه ها معرفت توسعه پیدا می‌کند.

بروجردی همچنین ادامه داد: باید برای نسل امروز به خوبی ترسیم شود که توجه به فکر و اندیشه آنها و استفاده از آن راه نجات بشر است.

وی در پایان گفت: ۱۹ اردیبهشت هر سال بهانه ای است که بدانیم در گذشته چه اتفاقات مهمی در تاریخ کشورمان گذشته و این سرمایه نباید فراموش شود.

آثار ثبت شده ملی مجموعه گنجینه‌های فرهنگی ما است

در ادامه معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان گفت: برای کشوری که بزرگترین سرمایه اش فرهنگ است توجه به میراث و اسناد و ابنیه تاریخی امری بسیار مهم و حیثیتی است.

علی اصغر جمشیدنژاد ادامه داد: آثار ثبت شده ملی مجموعه گنجینه های فرهنگی ما بوده و این فرهنگ آمیخته به شعر در اشعار شاعران ادبیات سترگ ما است.

آستارا قسمت مهمی از تاریخ کشورمان بود

در ادامه فرماندار آستارا با اشاره به اینکه اولین کتابخانه کشور در سال ۱۳۰۲ در این شهرستان تاسیس شده گفت: آستارا قسمت مهمی از تاریخ کشورمان بوده و این شهرستان تاریخی نیاز به توجه خاصی در حوزه ملی به دلیل نقش آفرینی اش در این حوزه دارد.

یونس رنجکش گفت: امروز فتح بابی برای تجلیل و تقدیر از کسانی که تاریخ آستارا را تشکیل داده و غنای فرهنگی این دیار مدیون زحمات این چهره ها ماندگار می باشد.

یونس رنجکش با اشاره به امضای تفاهم نامه با مرکز اسناد گیلان در خصوص ترویج و چاپ اسناد تاریخی گفت: با ترسیم چشم انداز فرهنگی شهرستان این مهم منجر به همکاری مستمر در حوزه اسناد خواهد شد.

هویت هر ملتی بسته به فرهنگ آن است

در ادامه ولی داداشی، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هویت هر ملتی بسته به فرهنگ آن است، گفت: شهرستان آستارا همزمان با دارالفنون تاسیس مدرسه حکیم نظامی داشته و در گذشته ۸۷ درصد شغل مردم این شهرستان معلّمی بوده و معلمان و چهره‌های ماندگار در آستارا تعالی فرهنگ نقش به سزایی ایفا کرده‌اند.

در پایان از ۱۵ نفر از چهره های ماندگار شهرستان بندر آستارا توسط مشاور فرهنگی رییس جمهور تقدیر به عمل آمد.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share