رییس شورای شهر رشت:

اگر وزارت کشور در ساماندهی پسماند همکاری نکند گیلان با مشکل مواجه می‌شود

علوی با انتقاد در مورد مخالفت فرمانداری رشت با چندین مصوبه شورای شهر رشت، گفت: تاکنون در مورد ایراداتی که فرمانداری به مصوبات وارده کرده است سکوت کردیم اما انتظار داریم که این نهاد حکومتی نگاه و رویکرد خود را در جلسه تطبیق، عوض کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس شورای شهر رشت با انتقاد در مورد مخالفت فرمانداری رشت با چندین مصوبه شورای شهر رشت، گفت: تاکنون در مورد ایراداتی که فرمانداری به مصوبات وارده کرده است سکوت کردیم اما انتظار داریم که این نهاد حکومتی نگاه و رویکرد خود را در جلسه تطبیق، عوض کند.

علوی افزود: علی‌رغم میل باطنی در مورد اعتراضات فرمانداری با استاندار مکاتبه کردم.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر رشت نمایندگان مردم هستند گفت: رویکرد فرمانداری در مورد سفرهایی که در خصوص برند شهر خلاق خوراک انجام می‌گیرد، باید تغییر کند.

رییس شورای شهر رشت در مورد اینکه موضوعاتی در شهر رشت است که نیاز به اختصاص اعتبارات ملی دارد گفت: رودخانه های زرجوب و گوهررود، تالاب عینک، سروان و بحث محیط زیست از مسائلی است که باید به صورت جدی به آن توجه شود و نیاز به کمک استانی و ملی دارد.

علوی در مورد اینکه تاکنون کار ویژه ای از سوی سازمان آب و فاضلاب شهری مشاهده نشده است، گفت: در جداره و حاشیه رودخانه ها نیازمند عزم جدی هستیم.

وزارت کشور در ساماندهی پسماند همکاری کند | احداث تراموا نیازمند اعتبارات ملی است

رییس شورای شهر رشت در مورد ساماندهی پسماند گفت: اگر وزرات کشور همکاری لازم نکنند مردم سروان و گیلان با مشکل روبرو می‌شوند.

وی افزود: ترموا فرصت استثنایی برای شهر رشت است که نیازمند اعتبارات ملی است و با اجرای آن شاهد توسعه در شهر می‌شویم.

علوی گفت: برای باز آفرینی شهر رشت نیازمند مساعدت همه دستگاه ها هستیم و مهم ترین مقوله تامین منابع مالی است.

وی با بیان اینکه برای داشتن شهری با طراحی نوین احتیاج به زمین است، گفت: مساحت قابل توجه‌ای زمین در قسمت جنوبی شهر وجود دارد که متعلق به سپیدرود است، ولی ما انتظار نداریم که آن را به شهرداری ببخشند.

علوی با اشاره به اینکه این زمین دارای مساحتی بالغ بر ۲ هزار هکتار است و موردی مناسبی برای خریداری است گفت: با خرید این زمین می‌توانیم شهر جدیدی طراحی کنیم چون رینگ ۹۰ متری از این زمین‌ها می‌گذرد و محور ارتباطی مناسبی در شهر بوجود خواهد آمد.

Share