لاهوتی مطرح کرد: تسریع در تشکیل شبکه مارینا

گردشگران خواستار استفاده از جاذبه های گردشگری دریایی هستند

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ضرورت توسعه صنعت گردشگری دریایی در سواحل دریای خزر به منظور ایجاد اشتغال در مناطق شمالی کشور، تمام طرح ها و ایده های سازمان بنادر و دریانوردی در این خصوص مورد حمایت مجلس قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ، مهرداد بائوج لاهوتی درخصوص ضرورت توسعه صنعت گردشگری دریایی در سواحل دریای خزر، افزود: صنعت گردشگری رتبه سوم اقتصاد دنیا را به خود اختصاص داده است، لذا کشورما هم با توجه به جاذبه های متعدد باید از صنعت گردشگری استفاده حداکثری کند تا به میزان درآمدی که برای این بخش در افق ۱۴۰۴ تعریف شده است، دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: جذب درآمد از طریق صنعت گردشگری دریایی بسیار حائز اهمیت است به طوری که بسیاری از کشورها میلیاردها دلار در سال از این حوزه درآمد زایی دارند. بنابراین توسعه صنعت گردشگری دریایی به ویژه در سواحل خزر ضرورت دارد.

لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر شمالی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد:سازمان بنادر و دریانوردی عملکرد قابل قبولی درخصوص توسعه صنعت گردشگری دریایی در سواحل دریای خزر به ویژه در بندر کاسپین داشته است، اما نکته حائز اهمیت این است که صنعت گردشگری دریایی در سواحل دریای خزر باید از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی توسعه و رونق پیدا کند. سازمان بنادر باید زیر ساخت ها لازم برای حضورسرمایه گذاربخش خصوصی در صنعت گردشگری دریایی را فراهم کند.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد گردشگرانی که به استان های شمالی کشور سفر می کنند خواستار استفاده از جاذبه های گردشگری دریایی در دریای خزر هستند، بنابراین وقتی هدف اولیه گردشگران برای ورود به استان های شمالی کشور استفاده از جاذبه های دریا است، بهره مندی از ظرفیت و پتانسیل بخش خصوصی به منظور تحول و توسعه صنعت گردشگری دریایی در سواحل دریای خزر ضرورت دارد.

نماینده مردم  لنگرود در مجلس دهم تصریح کرد: به منظور توسعه صنعت گردشگری دریایی در سواحل دریای خزر، سازمان بنادر و دریانوردی باید طرح های اولیه خود را در بنادر شمالی کشور (بندر انزلی، کاسپین، آستارا و چمخاله) تهیه و تدوین کند.

تسریع در تشکیل شبکه مارینا

وی ادامه داد: پس از مشخص شدن اهداف و طرح های اولیه سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر شمالی کشور، بخش خصوصی در این بخش ورود پیدا می کند و قطعا تسریع در اجرای ایده تشکیل شبکه مارینا در سواحل استان گیلان را شاهد خواهیم بود . تشکیل شبکه مارینا در سواحل استان گیلان جذابیت بی نظیری در حاشیه دریای خزر به منظور ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر ایجاد خواهد کرد.

Share