در مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی کو؟در کتابفروشیِ «ماه‌نو» رشت عنوان شد؛

«کو؟» می‌خواهد درباره ریشه‌ها صحبت کند | رشتی‌ها زبان گیلکی را به عنوان هویتشان حفظ کنند

شعاع با بیان اینکه «کو؟» می‌خواهد درباره ریشه‌ها صحبت کند، افزود: این اثر فرم آزاد و ترکیبی از چند سبک دارد و بیشتر بین غیر گیلک‌ها شنیده و استقبال خوبی نیز از آن شده است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آلبوم موسیقی کو؟ شامل قطعاتی از جلیل شعاع روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه، ساعت ۱۸ با حضور جمعی از اهالی هنر و موسیقی در کتابفروشیِ «ماه‌نو» رشت رونمایی شد.

«کو؟» می‌خواهد درباره ریشه‌ها صحبت کند

جلیل شعاع در این مراسم گفت: از اینکه در شهر خودمان نمی‌توانیم با اجرای ترانه‌ها برای اولین بار در کنار شما باشم، حسرتی در دل دارم اما این قول را می‌دهم که در تابستان برای اولین برای در رشت اجرا خواهیم داشت.

وی در ادامه توضیحاتی در رابطه با این آلبوم ارائه داد و افزود: هر بار که در مسیر دانشگاه از منجیل و رودبار رد می‌شدم رطوبت محیط این حس را به من منتقل می‌کرد که به خانه خودم برگشته ام و هربار که می‌رفتم این حس را داشتم که ریشه‌های خودم را در این شهر و خیابان‌ها جا گذاشته‌ام.

شعاع با بیان اینکه «کو؟» می‌خواهد درباره همین ریشه‌ها صحبت کند، افزود: این اثر فرم آزاد و ترکیبی از چند سبک دارد و بیشتر بین غیر گیلک‌ها شنیده و استقبال خوبی نیز از آن شده و امیدوارم این آلبوم در گیلان یعنی جایی که به آن تعلق دارد هم مورد استقبال قرار بگیرد.

این آهنگساز، تنظیم‌کننده و ترانه‌سرا یادآور شد: جرقه آلبوم از مازیار خواجیان شروع شد. من سبک راک کار‌ می‌کردم و ایشان بعد از شنیدن یک قطعه از من اصرار کرد که یک البوم گیلکی کار کنیم و بعد از اصرار زیاد من را متقاعد کرد.

وی با قدردانی از پیمان حاتمی، صادق کیا، امیرحسین پروین و سایر نوازندگان این اثر گفت: انتشار و پخش اثر در ایران که قانون کپی رایت وجود ندارد کار‌ سختی است اما «نیما جوان» همواره به ما کمک کرد.

حامی دیگری جز مردم نداریم / آلبوم را قانونی دانلود کنید

صادق کیا مشاور هنری و رسانه‌ای این اثر نیز در ادامه گفت: اگرچه مشاور رسانه‌ای آلبوم «کو؟» را برعهده دارم اما می‌خواهم در رابطه با قسمت مالی صحبت کنم. درآمد اولیه این نوع اثر  از جایی تامین نشده و همگی از هزینه شخصی است.

وی افزود: هر آلبوم حدودا ۷۰ میلیون تومان هزینه دارد و چون قانون کپی رایت وجود ندارد، این سبک آلبوم در نهایت بتواند خرج نوازندگانش را بیرون بیاورد جای شکر دارد.

کیا خطاب به مخاطبان گفت: امیدوارم تا جایی که می‌شود بصورت قانونی دانلود کنید و یا سی‌دی را خریداری کنید تا در این شرایط سخت که حامی دیگری جز مردم نداریم برای ما بهتر شود و با این کار به دنیای موسیقی کمک کنیم.

رشتی‌ها زبان گیلکی را به عنوان هویتشان حفظ کنند

مازیار خواجیان مدیر پروژه نیز گفت: من به شخصه خوشحالم که در رشت هستم و سه ساله پیش که به ایران برگشتم اولین شهری که آمدم رشت بود و به طور کاملا اتفاقی به اینجا آمدم و بعد از آن به خودم قول دادم که دین خودم را به رشت ادا کنم.

وی ادامه داد: البته همه این کارها یک گوشه کوچکی است و دین من به این شهر ادامه دارد و خیلی خوشحالم که در شهر سوسن تسلیمی و هوشنگ ابتهاج هستم.

خواجیان با بیان اینکه در «کو؟» شاهد سبک جدیدی هستیم، اظهار کرد: امیدوارم تئاتر، سینما و فیلم به زبان گیلکی ببینیم و این زبان همیشه زنده بماند.

تنظیم‌کننده آهنگ گلی با بیان اینکه اهالی این شهر باید زبان گیلکی را به عنوان هویتشان حفظ کنند، گفت: در انتها باید ید کنم از آقای عاشورپور که جزو اولین‌های این راه بودند.

Share