استاد ناصر مسعودی در جمع خبرنگاران

جوانان به گیلانی بودنشان افتخار کنند/ جایگاه امروز موسیقی گیلان خوب نیست

رشت – به گفته مسعودی موسیقی امروز بیشتر تکرار است و اظهار کرد: از دیدگاه من این وضع رضایت بخش نیست و به جوانان گیلانی توصیه میکنم که اصالت خودشان را فراموش نکنند و همیشه به گیلانی بودن و رشتی بودنشان افتخار کنند و کارهای گیلکی خوبی انجام دهند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری استاد ناصر مسعودی با اهالی رسانه به مناسبت برگزاری کنسرت این استاد برجسته ظهر امروز در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء رشت برگزار شد(گزارش تصویری)

به احترام جوان ها آمدم

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، ناصر مسعودی در این نشست با اشاره به فعالیت هنری خود اظهار کرد: سالها در تهران بودم و احساس که هنرمندان دیگری هستند که در زمینه موسیقی کار کنند و اکنون که آمدم نیز به احترام جوانهایی است که از من خواستند و بنده نیز قبول کردم.

مسعودی با بیان اینکه رشت زادگاه من است، گفت: یکی از دلایل برگزاری کنسرت بعد از سالها مربوط به مسوولین صنف موسیقی و دست اندر کاران بوده است که هیچ وقت پیشنهادی به صورت رسمی نداشتم. این پیشنهاد هم که اکنون قبول کردم دوستانه بوده و دغدغه جوانان شهر رشت مرا به پای کنسرت کشاند.

«بلبل گیلان» با بیان اینکه ارتباط هنرمندان پیشکسوت و جوانان امروز زیاد نزدیک نیست، یادآور شد: هیچ وقت جلسه ای یا جمعی را تشکیل ندادند تا این دونسل بیشتر باهم آشنا شوند. اینجا زادگاه من است و بر خود وظیفه میدانم تا در اینجا کار هنری انجام دهم.

جایگاه موسیقی گیلان خوب نیست / آلبوم جدید به زودی روانه بازار می شود

این خواننده قدیمی با بیان اینکه آینده موسیقی دست جوانان است، اظهار کرد: جایگاه موسیقی گیلان نسبت به استانهای دیگر کشور جایگاه خوبی نیست و باید کار بیشتری در این زمینه انجام شود.

مسعودی با بیان اینکه آلبومی از کارهای جدیدش به زودی روانه بازار خواهد شد، افزود: دو قطعه که یکی به زبان فارسی و انتهای آن گیلکی است و قطعه دیگر از شعرهای شیون فومنی در این اواخر کار شده که با موزیسین های گیلانی نبود.

جوانان به رشتی و گیلانی بودنشان افتخار کنند

به گفته وی موسیقی امروز بیشتر تکرار است و اظهار کرد: از دیدگاه من این وضع رضایت بخش نیست و به جوانان گیلانی توصیه میکنم که اصالت خودشان را فراموش نکنند و همیشه به گیلانی بودن و رشتی بودنشان افتخار کنند و کارهای گیلکی خوبی انجام دهند.

خواننده برجسته موسیقی گیلان و ایران در ادامه افزود: البته برای داشتن چنین هنرمندانی باید فضای لازم را فراهم کرد که این مورد مربوط به مسوولین در حوزه موسیقی است زیرا هم اکنون شاعران خوبی در زمینه شعر گیلکی داریم و میتوانیم از اشعار آنها بهرمند شویم.

مسعودی با بیان اینکه همیشه پیش قدم بودن خوب نیست متذکر شد: در این سالها هیچ سازمان و اداره ای از من درخواست نکرد که برای آموزش موسیقی به جوانان حضور پیدا کنم.

شکاف بین دو نسل را کمتر کنیم

در ادامه احمدی فر ریس انجمن موسیقی گیلان گفت: باید از اسطوره های موسیقی حمایت کنیم. البته این استاد مسعودی هستند که با برگزاری چنین کنسرتی از موسیقی حمایت می‌کنند چون ایشان هویت هنری گیلان و ایران هستند.

وی افزود: برگزاری کنسرت ها توسط اسطوره های موسیقی سبب میشود که استعدادهای جوان را به مردم بشناسانیم.

احمدی فر کنسرت پیش رو را ترکیب اسطوره با نسل آینده دانست و گفت: همان طور که میدانیم با توجه به تهاجم فرهنگی باید شکاف بین دو نسل را کمتر کنیم تا جوانان با هویت اصیل موسیقی کشورشان بیشتر اشنا شوند.

گفتنی است کنسرت استاد ناصر مسعودی ۱۶ و ۱۷ دی ماه در سالن نامجو مجموعه یادگار امام رشت برگزار می‌شود.

Share