مدیرکل راهداری گیلان خبر داد:

تردد بالغ بر ۲۲ میلیون وسیله نقلیه در طرح نوروزی گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: براساس آخرین آمار دریافتی از ۳۷ دستگاه ترددشمار استان گیلان از ابتدای طرح تاکنون ۲۲ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۶۰ وسیله نقلیه در استان تردد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، مهندس محمدرضا نازک کار با اشاره به آخرین وضعیت تردد در طرح نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۵ لغایت ۱۲ فروردین ۹۶، اظهار کرد: براساس آخرین آمار دریافتی از ۳۷ دستگاه ترددشمار استان گیلان از ابتدای طرح تاکنون ۲۲ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۶۰ وسیله نقلیه در استان تردد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه محور لنگرود – لاهیجان با ۷۲۳ هزار و ۵۶۱ وسیله نقلیه پرترددترین محور استان از نظر میزان تردد بوده است، افزود: همچنین از نظر آمار ورودی و خروج استان در این مدت تعداد یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۸۴۶ وسیله نقلیه وارد استان و یک میلیون و ۷۳ هزار و ۳۹۱ وسیله نقلیه از استان خارج شده است.

وی از رشد ۲۳ درصدی ورود به استان و رشد ۱۶ درصدی خروج در مقایسه با سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: بیشترین میزان ورودی از طریق محور آزادراه قزوین – لوشان با میزان تردد ۵۳۷ هزار و ۳۷۲ وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر – چابکسر با میزان تردد ۴۵۳ هزار و ۴۴۵ وسیله نقلیه بوده است.

این مقام مسئول متوسط سرعت وسائل نقلیه در ساعت اوج را ۷۳ کیلومتر بر ساعت دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح، استان گیلان از نظر نرخ جریان تردد با تعداد ۷۳۰ وسیله نقلیه پنجمین استان و از نظر تعداد تردد ورود/خروج با تعداد ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۳۷ وسیله نقلیه چهارمین استان پرتردد کشور بوده است.

Share