در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در رشت| احیای رودخانه‌ها نیازمند بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار است

علوی با اشاره به پویش یک روز بدون خودرو افزود: قرار است سه شنبه‌های بدون خودرو در رشت با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت اجرا شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هفتاد و دومین جلسه عادی شورای اسلامی شهر رشت با حضور اعضای شورا برگزار شد.

امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه با تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار گفت: شورای شهر رشت با برنامه ریزی که در حوزه بهداشت دارد با هماهنگی علوم پزشکی و پیگیری های دکتر ذاکری عضو شورای رشت به مشکلات حوزه بهداشت و درمان در حد بضاعت شورا رسیدگی می‌کند.

وی در ادامه به مشکلات دو روخانه زرجوب و گوهرد اشاره کرد و گفت: مسئله رودخانه های زرجوب و گوهر رود از دغدغه های مهم روز و تبدیل به مطالبه رسانه ها شده است که بسیار سبب خرسندی است.

علوی با بیان اینکه رودخانه های رشت متولی واحدی ندارد گفت: این مسئله باعث شده است که منابعی که برای ساماندهی انها می اید در دستگاه‌ها تقسیم شود.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه برای حذف آلایندگی های رودخانه های زرجوب و گوهر رود نیازمند بودجه بیش از هزار میلیارد تومانی است، افزود: با همکاری دستگاه‌های دیگر برای ساماندهی و احیای رودخانه ها اقدام های لازم صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: استانداری گیلان امروز می‌خواهد متولی واحدی انتخاب شود و شورای اسلامی شهر رشت برای احداث تصفیه‌خانه‌ها و رفع آلودگی های دو روخانه همکاری همه جانبه خود را اعلام می‌کند.

علوی بابیان اینکه این موضوع با رویکرد شهری اما پیگیری ملی را می طلبد، گفت: اگر منابع به درستی تخصیص یابد این مسئله به درستی حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح جامعی در مورد رفع آلودگی ها وجود ندارد، گفت: شورا تنها توانسته است در آزاد سازی حاشیه رودخانه و دیواره‌گذاری اقدام کند که اگر طرح جامعی وجود داشته باشد، شورا عملکرد مناسبتری در این حوزه انجام خواهد داد.

رئیس شورای شهر رشت به اختصاص اعتبار در بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت پیرامون رفع آلودگی رودخانه های رشت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه متولی گری رودخانه ها خارج از اختیارات شهرداری است،بنابراین نیازمند همراهی و مساعدت بهتر دستگاه های دیگر هستیم.

علوی با اشاره به پویش یک روز بدون خودرو افزود: قرار است سه شنبه‌های بدون خودرو در رشت با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت اجرا شود و از همکاران شورایی تقاضا دارم فردا از خودرو استفاده نکنند تا در اینباره فرهنگ سازی بشود.

بُن شب یلدا کارگران هنوز پرداخت نشده است

محمدحسن علیپور عضو شورای شهر رشت به عنوان اولین ناطق با بیان اینکه باید حقوق کارگران پرداخت شود، افزود: کارگران برده نیستند.

وی با بیان اینکه بُن برای شب یلدا برای انها مصوب کردیم اما هنوز پرداخت نشده است، افزود: این کارگران هیچ پشتوانه ای ندارند و باید رفاهیات انها را در نظر بگیریم.

علیپور با اشاره به اینکه پیامک های زیادی از سوی کارگران به بنده ارسال میشود، گفت: رئیس شورا باید پیگیر حقوق کارگران باشد. حرف زیاد زده میشود اما عمل کاملا صفر است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت افزود: انتخاب آقای جذب به عنوان شهردار منتخب، این امیدواری را در دل کارگران ایجاد کرد که فردی آشنا به مشکلاتشان قبول مسئولیت کرده است و پیگیر چنین مسائلی خواهد بود.

علیپور با بیان این موضوع که برخی سازمانها از جمله سازمان عمران و بازآفرینی نیز هنوز حقوق کارکنان را پرداخت نکرده اند در پایان گفت: انتظار داریم مجموعه شهرداری رشت، پرداخت حق و حقوق کارکنان را در اولویت نخست خود قرار دهد.

Share