امام جمعه موقت رشت

جواب احسان طبیعت سرسبز گیلان و میهمان نوازی مردمان ما آلوده کردن محیط زیست نیست

حجت الاسلام صدیق عربانی، گفت: جواب احسان طبیعت سرسبز گیلان و محبت و میهمان نوازی مردمان ما آلوده کردن محیط زیست و آتش زدن جنگل ها نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با گرامیداشت ولادت باسعادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) و روز پدر، اظهار کرد: حکومت از آن خداست و پیامبران و امامان از جانب خداوند بر مردم ولایت دارند. لذا امام علی(ع) روز غدیر خم به اذن خداوند ولایت یافت و دین اسلام به کمال خود رسید.

وی با بیان اینکه منزلت والای امام علی(ع) برای ما ناشناخته است، افزود: ایام بیض از ۱۳ رجب آغاز می شود و مساجد میزبان معتکفین است و لذا بسیار خرسندیم که جوانان مومن ما در مساجد حضور چشمگیر دارند.

امام جمعه موقت رشت، با بیان اینکه پیامبران برای هدایت بشر مبعوث شدند، تصریح کرد: قرآن کریم با ظلم و تعدی مخالف است، اما باید از اسلام و قرآن پاسداری کنیم و مدافع مظلومان در برابر ستمگران و ظالمان عالم باشیم.

این کارشناس دینی، هشت سال جنگ تحمیلی را نمونه بارز دفاع از دین و ارزش های اسلامی دانست و گفت: تنها خداوند است که می تواند قانون وضع کند، زیرا اگر قانون الهی بر دنیا حاکم نباشد، ظلم و جور جهان را پر خواهد کرد. لذا نظام اسلامی ایران برگرفته از قوانین الهی است و ملت ما در یوم الله ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ به جمهوری اسلامی رای آری دادند.

وی روز جمهوری اسلامی ایران را نماد تحکیم حاکمیت اسلامی در بستر مردم سالاری دینی دانست که با اتکا به خون پاک شهدای این مرز و بوم در صدد تحقق عدالت و مبارزه با زیاده خواهی های استکبار جهانی برآمده است.

حجت الاسلام صدیق عربانی، معصوم بودن را یکی از ویژگی های امام بعد از پیامبران الهی دانست و عنوان کرد: ائمه همان انبیای بدون وحی هستند و هر امام توسط امام پیش از خود انتخاب می شود و لذا مردم در تعیین امام نقش ندارند.

وی با بیان اینکه علمای دین در زمان غیبت ولایت جامعه را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) ظهور خواهد کرد و زمین را از طاغوت نجان می دهد، اما امروز علما احکام دین را برای مردم بیان می کنند تا دین اسلام پایدار بماند.

امام جمعه موقت رشت، ولایت فقیه را خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و یادآور شد: دوراندیشی، درایت، بصیرت، هوشمندی و شجاعت مقام معظم رهبری دشمنان ما را تحت تاثیر قرار داده است و لذا باید قدردان عزت و اقتدار کشور باشیم.

حجت الاسلام صدیق عربانی، در ادامه از رفتار برخی از گردشگران نوروزی با طبیعت و محیط زیست گیلان انتقاد کرد و گفت: جواب احسان طبیعت سرسبز گیلان و محبت و میهمان نوازی مردمان ما آلوده کردن محیط زیست و آتش زدن جنگل ها نیست.

وی با اشاره به در پیش بودن ۱۳ فروردین و روز طبیعت، رعایت نکات ایمنی و حفاظت از محیط زیست را ضروری دانست و تاکید کرد: گردشگران عرصه های طبیعی و انفال الهی را همچون اموال شخصی خویش حفظ و از بروز هرگونه تهدیدی برای محیط زیست جلوگیری کنند.

امام جمعه موقت رشت، با بیان اینکه رهبر انقلاب شعار سال ۹۷ را «حمایت از کالای ایرانی» انتخاب فرمودند، تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی چرخ کارخانه های ما را به حرکت درمی آورد و زندگی کارگران رونق می گیرد. البته مسئولان هم باید در کیفیت کالاها اهتمام داشته باشند و نباید کالای ایرانی به نام کالای خارجی به فروش برسد.

این کارشناس دینی، تهدیدات و تحریم های اقتصادی دشمن را بی اثر دانست و اظهار کرد: دشمن همواره به فکر توطئه چینی برای از پای درآوردن ملت ماست، اما این را بداند که هرچقدر ما را تهدید و تحریم کند، ملت ما مقاوم تر و متحدتر خواهند شد. متاسفانه برخی به دنبال ناامید کردن مردم از دستاوردهای نظام و تلاش مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه ملت مسلمان ایران هرگز اجازه تعدی هیچ کشوری را به خاک ما نمی دهند، تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، اگر دشمنان آمریکایی – صهیونیستی ما بخواهند حرکتی علیه ایران انجام دهند، آنان را با خاک یکسان خواهیم کرد.

Share