امام جمعه موقت رشت

مردم از ما می‌خواهند مسؤولان را بیدار کنیم | مسؤولان باید به فکر محرومان جامعه باشند

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه مردم خواستار بیدار شدن مسؤولان هستند گفت: بیکاری مهم‌ترین رنج مردم بوده و خانواده‌های آنها گرسنه هستند و مسؤولان باید به فکر محرومان جامعه باشند،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف صدیق‌عربانی در خطبه‌های نماز جمعه رشت با سفارش همگان به تقوای الهی و ترس از خدا اظهار کرد: از خدا باید بخواهیم ما را در مقابل شیاطین حفظ کند.

وی به نظم و انضباط از نگاه قرآن اشاره کرد و با بیان اینکه اگر نظم حاکم نباشد هرج و مرج در جامعه حاکم می‌شود، افزود: از ۱۵ اسفند جاری تا ۱۴ فروردین ماه سال ۹۶ پلیس راه جاده‌های کشور را به طور ویژه کنترل می‌کند و این در راستای ایجاد نظم است.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه خداوند دوست دارد انسان کار را به درستی انجام دهد، ادامه داد: خداوند نظم را در تمام امور قرار داده و مخلوقات را به زیبایی آفریده و نظم در آن بسیار زیباست‌.

وی نماز جمعه و جماعت را دشمن‌کوب خواند و گفت: مردم باید در صف‌های نماز با نظم بایستند تا شیطان در آنها نفوذ نکند و امروز دنیای غرب از نمازهای شکوهمند مسلمانان متعجب است که با نظم به رکوع و سجده می‌روند.

صدیق‌عربانی با بیان اینکه رزمندگان باید با ایمان به طرف جبهه حرکت کنند، بیان کرد: مسلمانان هرگز با غیر مسلمانان جنگ نمی‌کنند اما اگر به حریم آنها تجاوز کنند ساکن نمی‌نشینند و اگر عمل برای خداوند باشد ارزشمند است و در غیر این صورت نمی‌تواند کارساز باشد.

وی به انتخابات آینده اشاره کرد و گفت: آنها که خود را کاندیدای شهر و روستا و ریاست جمهوری می‌کنند پیشنهاد می‌کنم اگر توانایی این کار را دارند ورود کنند و اگر افراد توانمندتر از خود را می‌بینند به آنها اجازه ورود دهند و در امر انتخابات تنها باید به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه داشته باشند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه مردم از ما می‌خواهند مسؤولان را بیدار کنیم، خاطرنشان کرد: مردم بیکار و خانواده‌های آنها گرسنه هستند و مسؤولان باید به فکر محرومان جامعه باشند، در هفته نیکوکاری هستیم و از مردم برای کمک به محرومان قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: گیلان از زیباترین استان‌های کشور بوده و گردشگران محیط زیست گیلان را حفظ کنند و به رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اعلام می‌کنم فصل کشاورزی نزدیک است و نیاز کشاورزان را برطرف کنید.

صدیق‌عربانی ایران اسلامی را قدرت برتر در دنیا خواند و یادآور شد: شیاطین تحمل این اقتدار را ندارند و تنها راهکار مقابله با دشمن اجرای حرکت‌هایی مانند راهیان نور است و هرگز نباید دشمن را امیدوار کنیم و مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان فرمودند حرکت انقلابی را باید مد نظر داشته باشید.

وی به حوادث چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: ۳۸ سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی گذشته و جوانان از خرافه‌ها به خداوند پناه ببرند، بازی با آتش در چهارشنبه آخر سال فایده‌ای ندارد.

خطیب موقت رشت خطاب به ترامپ بیان کرد: به ترامپ پلید می‌گوییم جرأت حرکتی علیه ایران اسلامی را نداری و اگر استکبار بخواهد کوچک‌ترین حرکتی انجام دهد ملت و نیروهای مسلح ایران آنها را سر جای خود می‌نشانند.

Share