معاون صندوق کارآفرینی امید گیلان:

بیشتر اعتبارات صندوق کارآفرینی گیلان به حوزه بوم گردی پرداخت می‌شود

یوسف پورواجد گفت: در سال ۹۷، ۱۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار به صندوق کارآفرینی امید گیلان اختصاص یافته است و بیشتر این اعتبارات به حوزه های بوم گردی و اشتغالزایی پرداخت می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یوسف پورواجد روز پنجشنبه در جریان بازدید از صندوق کارآفرینی امید آستارا اظهار داشت: اعتبارات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید در چهار مرحله اختصاص می یابد و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه بوم گردی و اشتغال اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه مطابق تاکید استاندار گیلان بیش از ۶۰ درصد اعتبار یاد شده در قالب طرح های بوم گردی و اشتغال پرداخت خواهد شد، اضافه کرد: تسهیلات صندوق کارآفرینی در سال ۹۷ به متقاضیان روستایی و ساکنان شهرهای بالای ۱۰ هزار نفر با نرخ سود ۶ درصد پرداخت می شود.

معاون صندوق کارآفرینی امید گیلان با بیان اینکه تسهیلات صندوق کارآفرینی در مناطق مرزی با نرخ سود چهار درصد پرداخت می شود، اظهار کرد: در سال گذشته با پرداخت ۴۳۴ میلیارد و ۸۷۸ میلیون و ۶۴۰ هزار ریال تسهیلات کارآفرینی، برای حدود سه هزار نفر در این استان شغل ایجاد شد.

به گفته پورواجد شهرستان آستارا در سال گذشته در زمینه جذب اعتبار مربوط به حوزه اشتغال رتبه نخست گیلان را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید گیلان در قالب طرح های پشتیبان، مشاغل خانگی و کارفرمایی صورت می گیرد، ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید مطابق تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، فرصت های شغلی جدید را در استان گیلان ایجادکرده است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

Share