فرماندار آستارا مطرح کرد

برگزاری دو همایش ملی در آستارا | انتقاد از عدم حمایت برخی بانک‌ها از اشتغال زایی

رنجکش با نوید برگزاری دو همایش ملی پدافند غیر عامل و همایش تجلیل از شخصیت‌های شهرستان گفت: این مراسم با حضور مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز اسناد کشور تا اواخر اردیبهشت برگزار می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ظهر امروز کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی و خانواده شهرستان آستارا تشکیل جلسه داد.

فرماندار آستارا در این جلسه لزوم تنظیم و ارائه برنامه‌های مرتبط اجتماعی و فرهنگی مربوطه به طور مرتب را ذکر و از دستگاه‌های اجرایی درخواست تدوین برنامه جامع در این خصوص را کرد.
یونس رنجکش گفت: با تلاش همکاری و هماهنگی با دستگاه های اجرایی برنامه‌ها و مناسبت‌های فرهنگی را به طور احسن برگزار کرده و به علت گردش پذیر بودن شهرستان آستارا و دریافت اعتبار حدود ۴۰ میلیارد ریالی از استاندار گیلان برای زیر ساخت‌های فرهنگی شاهد توسعه این زیرساخت‌ها خواهیم.

فرماندار شهرستان آستارا یادآور شد: این شهرستان با انجام برنامه‌های فرهنگی همچون جشنواره‌های بومی محلی و گردشگری جزو شهرستان‌های برتر کشور در ایام نوروز انتخاب شد و ما باید با افزایش نشاط اجتماعی بحث گردشگری را در روستاهای آستارا هم پویا کنیم.

رنجکش با نوید برگزاری دو همایش ملی پدافند غیر عامل و همایش تجلیل از شخصیت‌های شهرستان گفت: این مراسم با حضور مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز اسناد کشور تا اواخر اردیبهشت برگزار و برنامه‌هایی را برای پیشبرد اهداف فرهنگی خواهیم داشت.

در ادامه رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا با اشاره به رشد ۳۵ درصدی استقبال از برنامه های فرهنگی ادامه موفقیت در این برنامه ها را نیازمند تعامل دستگاه‌های اجرایی دانست.

در پایان فرماندار آستارا از دستگاه‌های اجرایی خواست اعتماد به هنرمندان بومی شهرستان را در برنامه های خود قرار داده و شرایط را برای ماندگاری گردشگران در شهر آستارا فراهم کرده و این امر با حمایت از هنرمندان و سرمایه‌های فرهنگی شهرستان میسر میشود.

انتقاد فرماندار آستارا از عدم حمایت برخی بانک ها در بحث اعتبار برای اشتغال زایی

همچنین صبح امروز جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان آستارا با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد.

فرماندار آستارا در این نشست گفت: باید در سال حمایت از کالای ایرانی با مجموعه مشارکت های دستگاههای اجرایی و حمایت های مردم در بحث پشتیبانی از کالای ایرانی سال پر رونقی را در این زمینه داشته باشیم.

رنجکش اظهار کرد: باید با خرید کالای ایرانی و حمایت از تولیدات داخلی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کرده و در بخش اشتغالزایی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای تولیدکنندگان داخلی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام بدهیم.

وی افزود: با برگزاری جلسات متعدد در باب بوم گردی و تشکیل کارگروه اشتغال بصورت همکاری بین واحدهای مربوطه شهرستان با استفاده از روش های مطرح شده مردم را به استفاده از خدمات گردشگری تشویق کنیم.

فرماندار آستارا گفت: وظیفه مسئولین رفع موانع موجود در بحث اشتغالزایی می‌باشد و در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌ها به عدم حمایت این دستگاه‌ها در بخش اعتبار برای کارورزی و مشاغل خانگی رفع مشکلات موجود را خواستار شد.

در ادامه معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان گیلان گفت: در زمینه اشتغال نیازمند حرکت جمعی هستیم و در صورت نبود این امر فقر اقتصادی و فقر فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.
رحیمی اظهار کرد: شهرستان آستارا با رشد ۱۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته در بحث تعهد کارورزی و انجام تعهدات اشتغال زایی در بین شهرستان‌های استان گیلان رتبه دوم را کسب کرد.
وی ادامه داد: آستارا با جذب ۷۹ درصدی از بانک‌های عامل در مقوله جذب اعتبارات اشتغالزایی سهم بسزایی در رفع موانع و مشکلات مشاغل خانگی را داشته و با تشکیل مجمع امور خیرین در آستارا شاهد رشد میزان مشارکت و جذب منابع برای بسته کارگروه اشتغال خواهیم بود.

Share