فرماندار شهرستان رشت

۹۳ پرونده بوم‌گردی در شهرستان رشت تایید شد| معیار دولت برای ارزیابی عملکرد مدیران، ایجاد اشتغال است

فرماندار رشت با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ارائه تسهیلات بومگردی در شهرستان رشت گفت: تاکنون ۷۷۳ پرونده برای ارائه تسهیلات بررسی شده و ۹۳ پرونده تایید شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه کارگروه اشتغال فرمانداری شهرستان رشت به ریاست سید محمد احمدی و با حضور بخشداران و جمعی از روسای ادارات برگزار شد.

فرماندار شهرستان رشت در این جلسه با بیان اینکه مشکل اقتصاد و اشتغال باید با برقراری تعامل سازنده و استفاده از راهکارهای مناسب برطرف شود، گفت: موضوع رفع موانع اشتغال از تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس دولت است و باید تمام توان خود را برای ایجاد اشتغال در جامعه به کار گیریم.

سید محمد احمدی افزود: در دو حوزه اشتغال پایدار روستایی و اشتغال فراگیر اقدامات لازم انجام شده است و نگاه دولت این نیست که با ارائه تسهیلات، درخواست‌‌کنندگان را گرفتارتر کند بلکه به‌ دنبال تسهیل‌گری در زندگی مردم است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه باید در بخش بوم گردی می‌بایست تلاش بیشتری صورت گیرد، گفت: باید متقاضیان در این بخش را برای دریافت تسهیلات افزایش دهیم.

وی با اشاره به اجرای طرح بوم‌گردی اظهار کرد: در بوم گردی تاکنون ۷۷۳ پرونده برای ارائه تسهیلات بررسی شده و ۹۳ پرونده تایید شده است.

احمدی یادآور شد: برای شهرستان رشت این امکان فراهم است تا پرونده‌هایی که ارزش آنها تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان است؛ پس از بررسی توسط کارگروه بوم‌گردی شهرستان و اخذ تاییدیه بدون نیاز به طرح در کمیته استانی به بانک‌ها ارجاع داده ‌شوند.

در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد ثبت نام متقاضیان در سامانه کارا گفت: در کل استان ۹ هزار و ۱۶۵ طرحدر این سامانه ثبت شده است که از این تعداد ۴ هزار و ۱۲۳ طرح تصویب شده و سهم شهرستان رشت ۵۱۷ طرح بوده است.

وی با بیان اینکه معیار دولت برای ارزیابی عملکرد مدیران، آمار ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی است، یادآور شد: مسئولان و مدیران باید به گونه‌ای عمل کنند که مردم از صحبت‌های آنها مایوس نشوند و از خروجی جلسات آنها لذت ببرند و هنر مدیریت نیز این است که بتوان در حل مشکلات خلاقیت داشت و مردم نتیجه جلسات را مشاهد کنند.

احمدی با تاکید بر رفع مشکلات و موانع موجود در مسیر توسعه واحدهای صنعتی شهرستان رشت، افزود: واحدهای صنعتی موتور محرکه اشتغال هستند و سازمان صنعت معدن و تجارت باید از آنها حمایت کند.

وی با بیان اینکه همه مسئولان هدفشان حفظ و حراست از بیت المال است، تصریح کرد: به بانکها این اطمینان را می‌دهیم که تمام پرونده‌های ارجاع شده به آنها کاملا بررسی خواهد شد.

Share