مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان

سازمان اوقاف برنامه محور کار می‌کند | اجرای طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفندماه

علیزاده با بیان اینکه از افتخارات سازمان اوقاف این است که برنامه محور کار می‌کند، افزود: طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفتد ماه آغاز در گیلان می‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همدلی اصحاب رسانه با مسئولان سبب رشد و ارتقای جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم به واسطه رسانه از عملکرد مسئولان مطلع می‌شوند و مسئولان نیز از همین طریق از خواسته‌های مردم آگاهی کامل خواهند یافت متذکر شد: هر چقدر همدلی و تعامل میان مسئولان و رسانه‌ها بیشتر باشد، نفع همگانی بیشتری خواهد داشت.

علیزاده با بیان اینکه وقف باب همه خوبی را به روی بشریت باز می‌کند، یادآور شد: این عمل خیر بسیار مظلوم است و باید آن را همگانی کنیم و در جامعه احیا شود.

وی با بیان اینکه از افتخارات سازمان اوقاف این است که برنامه محور کار می‌کند، افزود: طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفتد ماه آغاز در گیلان می‌شود.

علیزاده گفت: طرح آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به نقاط فرهنگی، آموزش لازم جهت ترویج سبک‌زندگی ایرانی – اسلامی و اقدامات فرهنگی و معنوی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری وارد هشتمین سال خود شده است، گفت: ۲۶۰ بقعه متبرکه در سطح استان گیلان مجری طرح آرامش بهاری هستند که بیش از ۳هزارنفر را شامل شده و ۲۵۰مبلغ اعزامی، هیت امنا، خادمین رسمی و افتخاری، روسای ادارات، کارشناسان به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

وی مهمترین اقدام فرهنگی طرح آرامش بهاری را خیمه های معرفت عنوان کرد و افزود: در این خیمه‎ها که با استقبال مردم روبرو شده، روحانیون متخصص و کارشناس در زمینه‌های کودکان و نوجوانان، مشاوره در حوزه ‌ای خانواده، ازدواج و همسرداری حضور دارند.

علیزاده درباره دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری گفت: برگزاری نماز جماعات، برگزاری مراسم سال نو، زیارت آل یاسین، دعای توسل، طرح ایستگاه سلامت بصورت رایگان توسط پزشکان، ایجاد امنیت با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی و نظارت تیم سازمانی و شهرستانی از دیگر اقدامات این طرح هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان درباره آمار ‌موقوفات نیز اظهار کرد: امسال ۵۶ مورد وقف جدید به ارزش۴۳۰ میلیارد ریال ارزش گذاری شده است که ۷۰میلیارد نیات امینانه خیراندیشان بوده است.

Share