مدیرکل اوقاف گیلان خبرداد

۵۰ مورد وقف جدید در گیلان | اجرای ۱۱ پروژه عمرانی به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال

علیزاده گفت: ۱۱ پروژه عمرانی با ۱۶۰ میلیارد ریال ارزش افزوده در حال احداث است که با بهره برداری از این پروژه‌ها ۳۰۰ شغل جدید ایجاد می‌شود.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در جمع اصحاب رسانه با تبریک آغاز ماه ربیع الاول گفت: امیدوارم در این ماه خیرات و برکات شامل همه مردم به ویژه استان گیلان شود.

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده با اشاره به شهادت دو تن از رزمندگان گیلانی در سوریه گفت: شهیدان نظری و نوری هریس دو بسیجی و پاسداری بودند که با نثار خونشان در راه اسلام یک بار دیگر دین رسول الله و قدرت ایران را به جهانیان نشان دادند.

وی با اشاره به حادثه زلزله غرب کشور اظهار کرد: از همه مردم و مسئولین که به موقع برای رفع درد و رنج زلزله زدگان شتافتند تشکر می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه این اداره نیز به سهم خود به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه کمک رسانی کرده است، گفت: تا کنون ۲ کامیون اقلام مورد نیاز مردم به این مناطق ارسال شده است.

علیزاده در ادامه با بیان اینکه وقف در متن زندگی مردم اثرگذار است، افزود: برای اینکه مردم با مقوله وقف آشنا شوند باید از همه ابزار استفاده کنیم و تاثیرگذارترین ابزار رسانه‌ها هستند. رسانه در تبیین، ترویج و تثبیت فرهنگ وقف نقش دارد و این صدقه جاریه همیشه در خدمت مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هنوز در شناساندن اثرات وقف در جامعه در اول راه هستیم، گفت: باید همه جامعه برای نشان دادن جایگاه واقعی وقف تلاش کنند. تبیین اهداف وقف، چگونه ترویج وقف در جامعه، تسریع جلوه‌های مختلف سنت حسنه، آگاهی بخشی نیازهای روز جامعه از مواردی است که رسانه‌ها می‌توانند برای ترویج فرهنگ وقف کمک کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه کمیته یاوران وقف با محوریت رسانه تشکیل شود، یادآور شد: با توجه به توانایی رسانه‌ها می‌توانیم از ظرفیت اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ وقف در جامعه بهره بگیریم.

وی با اشاره به شعار همه واقف باشیم گفت: جامعه می‌تواند با تحقق این شعار در هر خانواده‌ای اثرات وقف را نشان دهد.

علیزاده با بیان اینکه در یکسال گذشته ۸۰۰ رقبه سند مالکیت گرفتند، گفت: تاکنون ۷۵ دادخواست به محاکم قضائی ارائه شده است که ۴۹ پرونده تعیین تکلیف و از این تعداد ۳۷ مورد به نفع اوقاف رای صادر شده است و ۲۲ مورد نیز به ارزش ریالی ۴۰۰ میلیارد ریال اجرای حکم شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در مورد شناسایی موقوفات جدید در استان اظهار کرد: ۳۰ هکتار به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال در شهرستانهای انزلی، تالش و لاهیجان کشف شده است. همچنین امسال ۵۰ مورد وقف جدید داشتیم که ۱۰ مورد آن در هفته وقف انجام شد.

علیزاده افزود: ۱۱ پروژه عمرانی با ۱۶۰ میلیارد ریال ارزش افزوده در حال احداث است که با بهره برداری از این پروژه‌ها ۳۰۰ شغل جدید ایجاد می‌شود.

وی به راه اندازی ایستگاه همه واقف باشیم اشاره کرد و گفت: ۱۲۰ ایستگاه و مرکز مشاوره در استان به صورت دائم و موقت راه اندازی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه ۲۵۵ پروژه عمرانی با پیشرفت ۷۰ درصد در بقاع متبرکه استان گیلان در حال اجرا است، افزود: در بقاع متبرکه ۲ هزار نفر مشغول هستند که ۲۳۰ میلیارد ریال از نظر پرداخت حقوق از دوش دولت به برکت امام زادگان برداشته شد.

علیزاده با اشاره به برنامه‌های هفته وقف گفت: در این هفته ۱۸۰ برنامه با محوریت وقف و شناساندن این سنت حسنه برگزار می‌شود و همچنین به پیشنهاد معاون سیاسی استانداری گیلان ستاد دائمی هفته وقف تشکیل شد.

Share