مدیرعامل کانون سندروم داون گیلان در گفتگو با دیارمیرزا:

تیم ملی سندروم داون ایران با ۱۲ ورزشکار گیلانی راهی مسابقات المپیک ویژه می‌شود

پیله ور جاوید گفت: در نهمین مسابقات المپیک ویژه منطقه منا (کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا) که از ۲۳ اسفند تا دوم فرودین در شهر ابوظبی کشور امارات برگزار خواهد شد تیم ایران با ۵۵ ورزشکار که ۱۲نفر آنها گیلانی می‌باشند در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرتضی پیله ور جاوید مدیرعامل کانون سندروم داون استان گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا گفت: کانون سندروم داون گیلان از سه سال پیش کار خود را در شهرهای رشت و لاهیجان آغاز نمود و سعی ما بر این است که بیشتر جشن‌های این کانون خیابانی و با حضور مردم انجام شود.

وی همچنین افزود: ما در تلاشیم تا این عزیزان را در سطحی مثبت به جامعه نشان دهیم و شعار امسال سندروم داون نیز «نقش من در جامعه» در همین زمینه و در جهت توانمندسازی اعضای کانون و بهره گیری از ظرفیت این عزیزان به عنوان افراد موثر و مفید جامعه است.

پیله ور جاوید با اشاره به فعالیت ۵ کانون سندروم داون در کشور که در استان‌های گیلان، تهران، اصفهان، خراسان رضوی و مازندارن در حال فعالیت هستند اظهار کرد: این کانون‌ها با همکاری یکدیگر شورایی بنام شورای سیاست گذاری سندروم داون ایران را تشکیل داده‌اند که تمام برنامه های خود را با یکدیگر هماهنگ می‌کنیم و اساس کار به این صورت است که در هر استان با توجه به روش های موجود در آنجا از فرزندان سندروم داون حمایت کنیم.

پیله ور جاوید تصریح کرد: در نهمین مسابقات المپیک ویژه منطقه منا (کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا) که از ۲۳ اسفند تا دوم فرودین در شهر ابوظبی کشور امارات برگزار خواهد شد، تیم ایران با ۵۵ ورزشکار که ۱۲نفر آنها گیلانی هستند در این مسابقات شرکت خواهد کرد که این نشان دهنده نقش سندروم داون گیلان در ایران است.

مدیرعامل کانون سندروم داون استان گیلان یادآور شد: فرزندان سندروم داون در چهار حوزه توانبخشی، هنری، ورزشی و اجتماعی به آموزش مشغول هستند و با این آموزش‍ها در جامعه قابل پذیرشمی‌شوند و اعتقاد ما بر این است که این تغییر نگاه موجب تغییر رویکرد و در نتیجه تصمیم گیری‌های درست و زندگی شرافتمندانه برای این عزیزان خواهد شد.

Share