مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در دیدار با فرماندار رودسر:

مناسب‌سازی راه‌های روستایی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسئولین گیلان است

خاوری گفت: در گیلان با توجه به نوع اقلیم و شرایط توپوگرافی و به طبع تنوع فرآورده های کشاورزی، مسئله راه‌های مناسب روستایی به منظور حمل و نقل هرچه سریعتر، آسانتر و در عین حال ارزانترین فرآورده ها به بازار مصرف، یکی از اصلی ترین دغدغه های ذهنی مسئولین استان می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با هدف هماهنگی و تعامل فی مابین راه و شهرسازی گیلان با فرمانداری رودسر نشست مشترکی با حضور مدیران این دو دستگاه برگزار شد.

علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در جلسه بررسی مشکلات شهرستان رودسر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: در شهرستان رودسر ۱۵۹ روستای زیر ۲۰ خانوار، ۴۱ روستای بین ۲۰ تا ۵۰ خانوار و ۱۰ روستای بالای ۵۰ خانوار فاقد آسفالت وجود دارد که اولویت با آسفالت راه های روستایی بالای ۵۰ خانوار می باشد.

وی افزود: شهرستان رودسر ۴۸۱ آبادی دارد که طول راه‌های روستایی آن بالغ بر ۸۲۷.۵۵ کیلومتر می باشد و از این مجموع ۳۸۱.۷۶ کیلومتر آن معادل ۴۸ درصد از آسفالت برخوردار است.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به مناطق روستایی، تصریح کرد: در گیلان با توجه به نوع اقلیم و شرایط توپوگرافی و به طبع تنوع فرآورده های کشاورزی، مسئله راه‌های مناسب روستایی به منظور حمل و نقل هرچه سریعتر، آسانتر و در عین حال ارزانترین فرآورده ها به بازار مصرف، یکی از اصلی ترین دغدغه های ذهنی مسئولین استان می باشد.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با اشاره به پروژه های مهم شهرستان رودسر و مشکل تامین مصالح آسفالتی گفت: در بخش راه های اصلی و فرعی ۲۲ کیلومتر از محل اعتبارات ملی و ۸ کیلومتر از محل اعتبارات استانی در دست برنامه ریزی است.

وی کمربندی رحیم آباد به طول ۴کیلومتر، محور چمخاله -رودسر، پل بزرگ شلمانرود، محور زیاز بطول ۱۴ کیلومتر و تقاطع کلاچای را از جمله مهم ترین پروژه های رودسر عنوان کرد و گفت: ۷ کیلومتر از محور زیاز انجام شده و مابقی در دست برنامه ریزی است و تقاطع کلاچای نیز با پیشرفت خوبی در حال اجرا است.

علی خاوری با اشاره به وجود کارخانه آسفالت دیلمان گفت: متاسفانه ۲۴۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان‌های رودسر و سیاهکل که منبعث از کارخانه آسفالت دیلمان هستند از وضعیت سوددهی خارج شده که با توجه به شرایط مالی سخت، مشکلاتی در این حوزه رقم زده است.

مدیر کل راه وشهرسازی گیلان مشکل اصلی محور چمخاله – رودسر را ارزیابی و آزاد سازی زمین‌های مجاور آن برشمرد و تصریح کرد: آزادسازی این محور که بخشی از آن در شهرستان لنگرود بوده با همکاری نماینده محترم این شهرستان و همکاری مردم منطقه انجام شده ودر بخش دوم که ۱۶ کیلومتر است لازم است فاز به فاز انجام شود و نیازمند همکاری مردم هستیم تا ان شاءالله با آزادسازی زمین‌های مجاور و در اختیار گرفتن عرصه، عملیات اجرایی آن آغاز گردد ضمن اینکه در سال جاری برای این پروژه ۶۱۰ میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

Share