فرمانده لشکر ۱۶ عملیاتی سپاه قدس گیلان

فتح دو شهر نبل و الزهرا با امداد غیبی صورت گرفت

فرمانده لشکر ۱۶ عملیاتی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه فتح دو شهر نبل و الزهرا با امداد غیبی صورت گرفت، افزود: شاید باورتان نشود اما من فکر می‌کردم همه آنهایی که آنجا حضور داریم قطعا به اسارت در می آییم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار محمدعلی حق بین فرمانده لشکر ۱۶ عملیاتی سپاه قدس گیلان در مراسم تجلیل از مدافعان حرم و یادبود شهدای مدافع حرم شهرستان رودسر که در مسجد امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، گفت: علت اینکه گیلان بعد از تهران بیشترین نفرات را به خارج از مرزها اعزام کرد و این جوانان با بصیرت گیلانی بودند که پیام رهبر را دریافت کردند.

فتح دو شهر نبل و الزهرا با امداد غیبی صورت گرفت

وی در خصوص فتح دو شهر نبل و الزهرا اظهار کرد: زمانی که ما در محدوده شهر حلب بودیم داعش اعلام میکرد که به دو شهر نبل و الزهرا حمله می‌کنیم و نوامیس شیعه را به بردگی گرفته و آنها را در خیابان ها می‌گردانیم و بفروش می‌رسانیم، این حرف برای ما خیلی سخت بود. در این وضعیت ما دو راه داشتیم، چون اواخر ماموریت ما بود می‌توانستیم به سادگی از این موضوع عبور کنیم و به ایران بازگردیم و یا اینکه سماجت کرده و این عملیات را شروع کنیم درحالی که می‌دانستیم کار بسیار سختی است چون بارها توسط اهالی همین دو شهر که آشنا به منطقه بودند عملیات انجام شد و سرانجام همه آن ها شکست بود اما به لطف خداوند و با امداد غیبی توانستیم پیروز شویم.

سردارحق بین همچنین ادامه داد: داعش بارها به ما نامه زد که بیایید منتظرتان هستیم غافل از اینکه ما پشت سرشان در کمین بودیم و زمانی که وارد شهر شدیم دشمن مات و حیران بود، حتی مردم شهر هم باورشان نمی‌شد و گمان می‌کردند دشمن حمله کرده است و زمانی که متوجه شدند جبهه مقاومت وارد شده، استقبال بی نظیری می کردند.

بصورت رمز گفتم که دیگر کارمان تمام است

فرمانده لشکر ۱۶ عملیاتی سپاه قدس گیلان افزود: شاید باورتان نشود اما من فکر می‌کردم همه آنهایی که آنجا حضور داریم قطعا به اسارت در می آییم بطوری که ساعت دو بعد از ظهر رسما اعلام شکست کردم و بصورت رمز گفتم که دیگر کارمان تمام است و دستور عقب نشینی دادم اما مجبور بودیم ادامه دهیم چون فاصله ما با دشمن ۱۷۰متر بیشتر نبود و در این محدوده بسیار کم دشمن ۴۷ بار انتحاری زدند و این مدیریت دوستان بود که جلوی تلفات بیشتر را گرفت.

آمریکایی ها شدیدا از ما عصبانی اند

به گزارش دیارمیرزا حق بین با اشاره به اینکه آمریکایی ها شدیدا از ما عصبانی اند، تصریح کرد: ما اجازه وارد کردن هیچ ابزار و سلاحی را به سوریه نداشتیم و همه آنچه که استفاده میکردیم متعلق به سوریه بود.

سردار فاتح نبل و الزهرا ادامه داد: ما بارها گفتیم که اگر تنها همین سلاح های مربوط به لشکرهای خودمان را وارد سوریه کنیم ظرف شش ماه موضوع سوریه را جمع می‌کنیم و این موضوعی نبود که بخواهیم توان صددرصدی خودمان را استفاده کنیم و حرف این بود که یک کار مستشاری را در میدان انجام دهیم.

میدان را برای سربازان سوری باز میکردیم | ارتش سوریه یاد گرفته است که مثل ما بجنگد

فرمانده لشکر ۱۶ عملیاتی سپاه قدس گیلان افزود: ما عملیات های بزرگ را طرح و برنامه ریزی نمی‌کردیم و نخواهیم کرد بلکه میدان را برای سربازان سوری باز می‌کردیم.

وی گفت: سوریه امروز ضمن اینکه یک میدان مبارزه چندجانبه شد اما برای ارتش سوریه یک امتحان بسیار بزرگی بود زیرا در سه سال اول داعش و النصره به هر ارتشی از سوریه حمله میکردند آنها را را شکست می‌دادند اما اکنون ارتش سوریه یاد گرفته است که مثل ما بجنگد و همین باعث شده در سوریه ارتش بزرگ امام زمانی پایه گذاری شود که موجب ترس دشمنان است و توانستیم به افق های بسیار دور دست یابیم.

حق بین در خصوص تجربه کسب شده از سوریه اظهار کرد: زمانی بود که جنگیدن در کنارمرزها برای ما بسیار سخت بود اما امروزه هرزمانی و در هر کشوری بزرگان ما بخواهند از منافع ملی دفاع کنند جوانان این مرز و بوم آماده اند زیرا کاربلد و امتحان داده اند.

وی درباره سربازان آمریکایی گفت: امروزه آمریکایی ها به ذلتی افتاده اند که گروه گروه جوانان کشورهای دیگر را به بهانه ویزا و اقامت به سربازی می‌گیرند.

آمریکا هرگز نمی‌تواند داعش قدرتمندی را که در بوکمال از بین رفت دوباره بوجود بیاورد

فرمانده لشکر ۱۶ عملیاتی سپاه قدس گیلان اظهار کرد: خیلی ها سوال می‌پرسند چرا ما رفتیم؟ ما به محلی و زمینی رفتیم که خودشان از آن تعریف به جنگ کردند و بازی را شروع کردند و در همانجا یقه آنها را گرفتیم و قدرت خود را به رخ آنها کشیدیم و امروز آمریکایی ها عصبانی تر و نگرانتر از همیشه هستند و همین دلیل ایجاد نقشه‌ای جدید در افغانستان است اما هرگز نمی‌توانند داعش قدرتمندی را که در بوکمال از بین رفت دوباره بوجود بیاورند چون ما از نقشه‌های آنها دیگر باخبریم.

باید ببینیم خم ابروی رهبر به کدام سمت است

حق بین با اشاره به نقشه های دشمن گفت: دشمن برای ما طرح‌ها و راهبردهای متفاوتی دارد و مهم ترین آن ایجاد اختلاف میان مردم ایران است که باید با بصیرت پشت رهبر حرکت کنیم و ببینیم خم ابروی رهبر به کدام سمت است.

وی افزود: دشمن در این چندماهه اخیر عریان بودن خواهران و مادران ما را تبلیغ می‌کند و اگر ما در داخل بیکار بنشینیم تا آن ها در خارج از کشور الگوهای خود را برای ما طراحی کنند انقلاب ما از درون آسیب خواهد دید، اگر می‌خواهیم این انقلاب با قدرت مسیر خود را طی کند و امثال علیزاده‌ها و عشوری‌ها و خوشه‌برها داشته باشیم باید حواس خودمان را جمع کنیم تا گناه در جامعه کم بشود.

دست جوانان را بگیریم و آنها را ببخشیم | نباید جوانان را از خودمان دور کنیم

فرمانده لشکر ۱۶ عملیاتی سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم توجه به جوانان گفت: اگر جوانانی کم لطفی در حق خودشان می‌کنند دست آن را بگیریم و اگر اشتباهی کردند خدا آنها را می‌بخشد پس ماهم این جوانان را باید ببخشیم.

وی در پایان با بیان اینکه جامعه ما در مسیر اشتباهی است و نباید جوانان را از خودمان دور کنیم، گفت: جوانی که مثل ما فکر نمی‌کند، دلیل نمی‌شود با او همراه و همدل نباشیم بلکه باید آن ها را نگه داریم چون اگر ما آن ها را حفظ نکنیم دشمن از آن ها استفاده خواهد کرد.

Share