رمضانپور نرگسی در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد

راه‌اندازی بیش از ۲۰ رستوران و اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر پس از انتخاب رشت به عنوان شهر خلاق خوراک

رمضانپور نرگسی گفت: در دو سالی که برند شهر خلاق خوراک به رشت اعطا شده است بیش از ۲۰ رستوران با ارائه غذاهای محلی و با همین شعار آغاز به کار کردند و می‌توانم به جرات بگویم که بیش از ۴۰۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای پنجم شهر رشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا ضمن قدردانی از اصحاب رسانه گفت: بسیار خوشحال و خرسند هستم که رسانه‌هایی در استان فعالیت می‌کنند که تلاششان در جهت تنویر افکار عمومی است و نقدها و قلمهایشان برای مسئولین راهگشا در جهت توسعه شهر و استان است.

حق رسانه‌هاست که بدانند برند شهر خلاق چه دستاوردی برای شهر رشت داشته است

رمضانپور نرگسی با بیان اینکه حق رسانه‌ها است که در اتفاقات شهر جستجوگر باشند، افزود: یکی از موضوعاتی که به شهر مربوط می‌شود انتخاب این شهر به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو است که اتفاقا برای اصحاب رسانه بسیار حساس بوده و این حق آنهاست که بدانند این برند چه دستاورد و ثمره‌ای برای شهر رشت داشته است.

وی با اشاره به اینکه باید از پروژه‌هایی که سبب توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌شود، حمایت کرد، گفت: بنده معتقد هستم عوامل اجرا کننده پروژه چه مورد تایید باشند و چه نباشند باید به نفس پروژه توجه کرد و از آن حمایت نمود تا خروجی مناسبی حاصل شود.

این عضو شورا یادآور شد: شهر خلاق خوراک یکی از پروژه‌هایی است که در قالب بین‌المللی رشت نصیب خود کرده است و می‌تواند دستاوردهای مالی، اجتماعی و تبادل فرهنگی را به همراه داشته باشد.

رمضانپور نرگسی با اشاره به سفرهایی که در این راستا از سوی مدیران شهرداری و اعضای شورا انجام می‌شود، اظهار کرد: این سفرها بدون اجازه نهادهای نظارتی صورت نمی‌گیرد و گزارش سفر افراد نیز در شهرداری و هم در شورا موجود است. به اعتقاد بنده این سفرها سبب می‌شود که با دیپلماسی شهری آشنا شوند و بتوانند برنامه‌های مناسبی را در شهر انجام دهند.

راه اندازی بیش از ۲۰ رستوران با اشتغالزایی ۴۰۰ نفر پس از انتخاب رشت به عنوان شهر خلاق

وی ادامه داد: در دو سالی که برند شهر خلاق خوراک به رشت  اعطا شده است بیش از ۲۰ رستوران با ارائه غذاهای محلی و با همین شعار آغاز به کار کردند و می‌توانم به جرات بگویم که بیش از ۴۰۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.

رمضانپور نرگسی با بیان اینکه در کشور ۲۲ میراث ملموس و ۱۰ میراث غیر ملموس داریم، گفت: متاسفانه گیلان هیچ کدام از میراث‌ها را ندارد و برند شهر خلاق خوراک می‌تواند فرصت مناسبی برای جذب گردشگر و ورود سرمایه گذار به شهر و استان شود.

عضو شورای پنجم رشت با اشاره به اینکه شهر رشت از بین ۱۸۰ شهر و از میان ۷۷ کشور توانست این عنوان را بدست آورد، گفت: از سال ۲۰۱۷ تا کنون طی ارزیابی‌های صورت گرفته در ایران هنوز هیچ شهری نتوانسته است در این زمینه به شبکه شهرهای خلاق اضافه شود.

وی ادامه داد: سه شهر خلاق در جهان هستند که غذاهای حلال را ارائه می‌دهند که در ایران، رشت و دو شهر دیگر در لبنان و ترکیه قرار دارند.

هیچ قراردادی با ساناز مینایی امضا نشده است

عضو شورای اسلامی شهر رشت در مورد احداث آکادمی شهر خلاق خوراک در رشت نیز اظهار کرد: خانم ساناز مینایی دارای دکتری کسب و کار هستند و همچنین توانستند در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری که به تازگی برگزار گردید یک سالن گردشگری خوراک را احداث کند.

رمضانپور نرگسی با بیان اینکه او در زمینه خوراک و گردشگری کارآفرین بوده اند، افزود: ایشان با توجه به سابقه کارآفرینی که در زمینه گردشگری دارند، رشت را مقصدی برای سرمایه گذاری می‌دانند.

وی افزود: البته این نافی آن نمی‌شود که که از اساتید بومی در آکادمی خوراک استفاده نشود و معتقد هستم بستری که فراهم شده است می‌تواند سبب ارتقای اساتید گیلانی نیز شود زیرا انتقال این تجربیات مشمول هزینه بالایی می‌شد.

رمضانپور با بیان اینکه هیچ قراردادی هنوز با خانم مینایی امضا نشده است، گفت: آنطور که بنده مطلع هستم تفاهم نامه‌ای بین شهرداری و ایشان قرار بود بسته شود که این مسئله هم تا الان که به مدت یکسال است از آن گذشته به نتیجه نرسیده است.

 باید رشت را به تمام کشور و دنیا بشناسانیم

عضو شورای شهر رشت در ادامه گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه رسانه‌ها باید در شناساندن رشت و برند شهر خلاق خوراک تلاش کنند، گفت: باید رشت را به تمام کشور و نیز به دنیا بشناسانیم و این شهر را مقصد گردشگری کشور قرار دهیم.

رمضانپور نرگسی با بیان اینکه برای گردشگر پذیر بودن رست باید زیرساخت‌های مناسبی نیز داشته باشیم، اظهار کرد: شهر رشت دارای کمبودهایی است که امیدواریم با همکاری این مشکلات برطرف و رفاه و آسایش نصیب مردم و گردشگران شود.

وی در خصوص اجلاس سازمانهای سرمایه گذاری در رشت نیز اظهار کرد: در این برنامه تفاهم نامه‌های خوبی امضا شد و البته بازتاب خبری خوبی هم داشت. البته نقدهایی را در رسانه ها در مورد عدم خبری شدن این همایش دیدم که باید بگویم روابط عمومی شهرداری آنجا حضور داشت و بنده نیز رسانه‌ها را دیدم و خبرها به خوبی منعکس شد!

Share