معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای گیلان اعلام کرد

۳۵ درصد پیشرفت ۷ سد لاستیکی مصوب سفر رییس جمهور

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: ساخت ۷ سد لاستیکی مصوب سفر رییس جمهور که از سال ۹۴ آغاز شد، بطور میانگین حدود ۳۵ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، خانی پور با بیان اینکه سد دهنه سر آستانه اشرفیه آب زراعی حدود هزار هکتار شالیزار این شهرستان و شالیزارهای بخش رودبنه لاهیجان را تامین می کند، گفت: تکمیل ۳سد لاستیکی دیگر در انبارسر آستانه اشرفیه، پهلوان بست لنگرود و فخرآباد رشت، روند کندی دارد و بطورمیانگین ۳۵درصد پیشرفت دارد. سدهایی که استارت ساخت آنها ۳ سال، قبل از سفر رییس دولت یازدهم به گیلان یعنی از سال ۹۱ زده شده بود.

وی افزود: ساخت ۷ سد لاستیکی مصوب سفر رییس جمهور هم که از سال ۹۴ آغاز شد، بطورمیانگین حدود ۳۵ درصد پیشرفت دارد.

وی کمبود اعتبارات، تملک اراضی و تا حدودی هم نامناسب بودن شرایط جوی برای انجام عملیات عمرانی را از مهم ترین دلایل کندی روند ساخت و تکمیل ۱۱سد لاستیکی گیلان عنوان کرد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای گیلان در تشریح دلایل کندی روند اجرای این طرح گفت: درست است که براساس مصوبه سفر، بنا بود ۴ سد لاستیکی، با اعتبارات سالانه ۲۰میلیارد تومان، دو ساله تکمیل شود اما به علت کمبود اعتباری که مشکلی کشوری است از سال ۹۴ تاکنون بطورمیانگین، سالانه حدود نیمی از اعتبارات مصوب، چیزی حدود ۹میلیارد تومان دست مان را گرفت که توانستیم در مجموع، ۳۵ درصد کار را پیش ببریم.

خانی پور افزود: از سال ۹۴ تاکنون برای ساخت ۷ سد لاستیکی دیگر هم سالانه فقط حدود ۱۵ میلیارد تومان، تخصیص یافته، درحالی که قرار بود هر سال ۳۵ میلیارد تومان تخصیص یابد.

وی تامین نشدن به موقع اعتبارات را هم مزید برعلت دانست و تصریح کرد: درحالیکه اعتبارات سالانه باید اوایل مهر ابلاغ شود، اما امسال، بیش از ۳ ماه از موعد مقرر گذشته و هنوز اعتباری در این زمینه ابلاغ نشده است.

Share