شهردار رشت

کاری کنیم تا بدهکار آیندگان نباشیم | بیایید هم قسم و همدل و همراه شویم

شهردار رشت گفت: باید چتر حمایتی سرمایه گذاران برای استان بوجود آید تا ما بدهکار آیندگان نباشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسعود نصرتی در مراسم روز رشت که با حضور جمع کثیری از فرهیختگان، نام آوران و شهروندان رشت در سالن اجتماعات نیروی انتظامی این شهر برگزار شد،ضمن اظهار خرسندی از نامگذاری این روز براساس برقراری وفاق ملی اظهار کرد: اولین‌ها برای ما بسیار ارزشمند است و  برای اینکه صاحب اصالت و هویت باشیم برای ما بسیار ارزشمند است(گزارش تصویری)

شهردار رشت با اشاره به گذشته‌ی افتخار آفرین رشت یادآور شد: امروز روز جشن و شادی است امروز کنار هم برای روز رشت پرافتخار دور هم جمع شدیم این روز هر روز تکرار نخواهد شد پس با استفاده از فکر و توان جمعی بیایید برنامه ریزی مناسبی برای آینده داشته باشیم.

وی افزود: شهرباران شهر اولین‌ها شهری که در سال ۵۵ جز ۵ شهر اول صاحب زیرساخت معرفی می شود، شهری  که در سال ۱۳۱۰ جز ده استان اول با یک گستره‌ای وسیع‌تر از وضعیت فعلی معرفی می‌شود و همچنین شهری که در دوران صفویه به عنوان مرکز رشت به ثبت می رسد. اما متاسفانه امروز پس از ۴۰ سال در تولید زیرساخت ها جایگاه بیست و ششم پیدا می‌کنیم.

نصرتی با تاکید بر اینکه ما از نسل همان گذشتگان هستیم و امروز به اینجا رسیدیم، گفت: بنابراین بیایید با آسیب شناسی به جلو حرکت کنیم، تنها راه چاره اتحاد و همدلی برای انجام چند کار شاخص با هدف مشخص است.

شهردار رشت افزود: بیایید هم قسم و همدل و همراه شویم تا این شهر جاذب سرمایه گذار شود چرا که ما از نعمت‌های خدادادی بسیار زیادی برخورداریم و بهانه‌های زیادی برای جذب سرمایه گذار داریم.

وی افزود: شهر رشت در حال حاصر یک شهر نام آشنا برای همه ایرانیان است بنابراین شایسته است تا به لحاظ زیرساختی شرایط  را فراهم کنیم.

 نصرتی از ایجاد اتحاد، تعامل بسیار خوب مابین مدیریت شهری، نمایندگان استان و استاندار خبر داد و گفت: باید چتر حمایتی سرمایه گذاران برای استان بوجود آید تا ما بدهکار آیندگان نباشیم.

شهردار رشت یادآور شد:در سال ۲۰۱۵ رشت به عنوان یکی از شهرهای خلاق در شبکه شهرهای خلاق یونسکو به ثبت رسیده و شاید این شرایط دیگر تکرار نشود و در این اقدام رشت جز بیست و پنج شهر خوشمزه جهان معرفی شد،با این اتفاق این شهر می تواند میزبان تمام گردشگران باشد.

 نصرتی از کسب برند شهر حلال توسط شهر رشت خبر داد و گفت: امروز با فعالیتی که در چندماه گذشته صورت گرفت و اطمینان حاصل شده موفق شدیم مجوز برند شهر حلال را برای این شهربگیریم که  امروز از این موفقیت رونمایی خواهد شد.

شهردار رشت اضافه کرد: ما باید شرایط شهر را نه برای نفس کشیدن و زنده ماندن بلکه برای زندگی کردن برای مردم فراهم کنیم.

وی با تاکید بر بحران آبی پیش رو در کشور یادآور شد: با وجود آینده سختی که برای ایران به لحاظ منابع آبی پیش بینی شده رشت با داشتن ذخایر و منابع آبی فراوان به موفقیت های کلانی در حوزه بین الملل دست یابد.

 نصرتی با اشاره به اتحاد همدلی مدیریت شهری با اعضای شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهرداری رشت از ابتدای ماه آینده، به صورت هفتگی اطلاع رسانی عمومی برای بیان مشکلات، ارائه راه حل و گزارش ضعیف یا قوی برخی از مدیران خواهد داشت.

شهردار رشت با تاکید بر تقدیر از  ۱۴ چهره ماندگار رشت گفت: ما امروز برنامه های دیگری هم در سطح شهر خواهیم داشت، این شهر با ویژگی ها و نگاههایی که دارد باید دهها سالن با پارکینگ داشته باشد برای این کار سرمایه گذار ورود کرده فقط باید کمک کنیم.

 نصرتی با تاکید بر رونمایی از اتاق شکوفایی در هفته قبل اضافه کرد: در هیچ جای دنیا شهردار به تنهایی قادر به انجام امور شهر نیست، پس بیاید وفاق ملی ایجاد شده در ۴۵۷ سال قبل را امروز بار دیگر تکرار کنیم.

Share