بیانیه شرکت ملی نفت‌کش؛ ۱۷ ساعت پس از حادثه

همه پرسنل نفت‌کش ایرانی مفقود شده‌اند

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران ضمن ابراز تأسف از حادثه برخورد یک فروند کشتی فله‎بر چینی با یک فروند کشتی تانکر با مالکیت خارجی تحت مدیریت این شرکت در شب گذشته گفت: در اثر این سانحه ۳۲ سرنشین این کشتی نفتکش مفقود شدند که عملیات امداد و نجات برای یافتن آنها ادامه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، درحالی که خبرها از وقوع حادثه برای نفتکش ایرانی در ساعت ۲۰ روز گذشته حکایت می‌کند، شرکت ملی نفت‌کش ساعت ۱۳:۰۵ امروز در بیانیه‌ای که پس از مدت‌ها پیگیری ایسنا در اختیار این رسانه قرارداد به نقل از مدیرعامل این شرکت توضیحات تکمیلی را ارائه کرده است. هرچند هنوز اسامی مفقودشدگان در این حادثه را رسما تایید نکرده است.

در این بیانیه به نقل از سیروس کیان‌ارثی، مدیرعامل شرکت نفتکش با بیان اینکه  یک فروند کشتی فله بر چینی با  یک فروند کشتی نفتکش سوئزمکس حامل میعانات گازی ساعت ۲۰ شب گذشته به وقت محلی در ۱۵۸ مایلی سواحل شرقی چین برخورد کرد که در اثر این حادثه دچار حریق شد و آتش گرفت، آمده است: پس از وقوع این حادثه، کمیته ویژه اضطراری با حضور مدیران ارشد شرکت ملی نفتکش ایران در محل این شرکت در تهران تشکیل و اطلاع‌رسانی‌های لازم به سازمان‌های ذیربط دریانوردی و امداد و نجات بین‌المللی انجام شد.

وی افزود: مقامات دفتر شرکت ملی نفتکش در چین با حضور در سازمان امداد و نجات شانگهای و شرکت‌های Salvage، هماهنگی‌های لازم را به منظور اعزام سریع کشتی‌های تجسس و نجات و عملیات امداد از طریق دریا و هوا انجام دادند. همچنین دو فروند از نفتکش‌های تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران عبوری از منطقه نیز سریعاً به منظور الحاق به تیم امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند. کمیته اضطراری مستقر در شرکت ملی نفتکش ایران ضمن بررسی اخبار و اطلاعات دریافتی از منابع مسئول درمحل، نسبت به اطلاع‌رسانی به خانواده دریانوردان، وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های ذیربط و موسسات بیمه اقدام کرده است. همچنین با کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای نیز هماهنگی‌های لازم به منظور تسریع  و کمک در عملیات امداد و نجات به عمل آمده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه این کشتی که  به مقصد کره جنوبی در حال حرکت بود ۳۲ سرنشین شامل ۳۰ ایرانی  و ۲ نفر بنگلادشی داشته است گفت: کلیه پرسنل این کشتی در اثر این حادثه مفقود شده اند که تلاش‌ها برای پیدا کردن و نجات آنها ادامه دارد. علت حادثه و همچنین میزان خسارت وارده در دست بررسی است.

Share