هیچ اعتقادی به پرداخت یارانه با این کیفیت ندارم

محمدصادق حسنی خواستار قطع یارانه‌ها شد

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پرداخت یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی به مردم گفت: دولت در حذف یارانه پردرآمدها تعارف را کنار بگذارد و به میزان یارانه نیازمندان اضافه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از فارس، محمدصادق حسنی با اشاره به وضعیت پرداخت یارانه‌ها و تاکید بر تغییر روند پرداخت آن به مردم اظهار کرد: درگذشته محل پرداخت یارانه‌ها از افزایش قیمت حامل‌های انرژی تأمین نمی‌شد اما اکنون دولت با توجه به شرایط کشور افزایش یارانه‌ها را منوط به افزایش حامل‌های انرژی دیده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر دولت با پرداخت یارانه‌ها مشکل دارد، افزود: درگذشته دولت با جابه‌جایی اعتبارات مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان را برای هر یک نفر به‌حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کرد.

نماینده مردم رشت با مقایسه درآمد کشور در ابتدای اجرای طرح یارانه‌ها با وضعیت پرداخت کنونی آن گفت: درگذشته وقتی یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی پرداخت می‌شد درآمد ایران حاصل از فروش نفت بیشتر بود و به قیمت ۱۲۰ دلار فروخته می‌شد اما در حال حاضر قیمت نفت بسیار کاهش‌یافته است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان بابیان اینکه با دادن یارانه با وضعیت فعلی مخالفم، خاطرنشان کرد: خیلی‌ها هستند که ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌هیچ‌وجه در زندگی‌شان تأثیر نمی‌گذارد اما با این وضعیت در بخشی از مناطق کشور ازجمله روستاها متفاوت است و خانواده‌هایی هستند که ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای آن‌ها قابل‌توجه است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: ما می‌توانیم یارانه کسانی را که در زندگی‌شان تأثیری ندارد را حذف کنیم و از حذف آن به افرادی که نیازمند هستند یارانه بیشتری پرداخت کنیم.

حسنی با تاکید بر اینکه هیچ اعتقادی به پرداخت یارانه با این کیفیت ندارم، تصریح کرد: دولت باید راهکاری ارائه کند تا یارانه کسانی را که پردرآمد هستند و یارانه ۴۵ هزار  ۵۰۰ تومانی در زندگی‌شان هیچ فرقی ایجاد نمی‌کند را حذف و در این راه تعارف‌ها را کنار بگذارد.

Share