نماینده مردم صومعه‌سرا

ابریشم صومعه‌سرا نابودشده است | در گیلان سرمایه‌گذار را فراری می‌دهند

دلخوش در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه متأسفانه در گیلان سرمایه‌گذار را فراری می‌دهند گفت: مردم و مسئولان باید یاد بگیرند که از سرمایه‌گذار چگونه حمایت شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کاظم دل‌خوش ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی استاندار با بخشداران دهیاران و شورای شهرستان در تالار فرشتگان آسایشگاه معلولین غرب گیلان بابیان اینکه باید با قانون‌گذاری خوب به استان کمک کنیم اظهار کرد: با یک طرح لایحه و دفاع، ۳۱ میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان را به استان آوردیم که ۴۰ میلیارد تومان آن برای شهرداری رشت است.

وی با اشاره به اینکه روشی که در معادن اجرا می‌شود روش درستی نیست گفت: در استان باید یک نفر حرف اول را بزند و در بحث جنگل‌ها و مراتع، محیط‌زیست و معادن باید طوری قانون را بنویسیم که برای استاندار منعی در این خصوص نباشد و حرف آخر را در خصوص انجام شدن یا نشدن را استاندار بزند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در بحث ساماندهی رودخانه‌ها ما آمادگی کامل برای کمک داریم تصریح کرد: ما ۱۳ رودخانه وحشی در شهرستان داریم که در بالادست به دلیل قطع درختان و در هنگام بارندگی‌های شدید در این رودخانه‌ها، سیل راه می‌افتد و این آب ناشی از سیل نه به درد کشاورزی می‌خورد و نه سدی هم وجود دارد که آب را ذخیره‌سازی کند.

دل‌خوش بابیان اینکه جاده فومن به آستارا هفته‌ای شش الی هفت کشته دارد افزود: متأسفانه کشته‌شدگان غالباً مسافر هستند درحالی‌که این راه توریستی است که باید کارگروه ای تشکیل و رودخانه‌ها و جاده‌ها ساماندهی شوند.

وی بابیان اینکه افرادی وجود دارند که حاضر هستند مجانی ساماندهی کنند بیان کرد: اگر این اتفاق با نظارت مسئولان صورت بگیرد خیلی خوب است، درحالی‌که اعتبار شهرستان ۷ میلیارد تومان بود ما حدود ۱۳۰ میلیارد تومان برای شهرستان اعتبار گرفته‌ایم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ پروژه در حال اجرا داریم که بالای ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد خاطرنشان کرد: یک عده می‌گویند که دل‌خوش این بودجه‌ها را از استان می‌گیرد درحالی‌که این‌طور نیست و من این اعتبارها را از بودجه کشوری می‌گیرم.

دل‌خوش بابیان اینکه در صومعه‌سرا مصالح به‌اندازه کافی وجود دارد گفت: مسئولان باید به داد صومعه‌سرا برسند زیرا ارتفاع آب در تالاب به نیم متر رسیده است و تالاب در حال از بین رفتن است.

وی با اشاره به اینکه مصلا صومعه‌سرا نیمه‌کاره است تصریح کرد: مصلا با پول مردم تا اینجا رسیده است و باید کمک‌رسانی شود تا مصلا تکمیل شود و همچنین پاسگاه‌های شهرستان که امنیت مردم را تأمین می‌کند ازنظر ساختمان مشکل داشته و وضعیت خوبی ندارند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کارخانه صنعت ابریشم صومعه‌سرا ۱۰ الی ۱۵ سال تعطیل است و باید به آن رسیدگی شود، کارخانه امکانات لازم را دارد و اگر احیا شود برای ۸۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

 دل‌خوش با تأکید بر اینکه در عرصه گردشگری در عرض یک سال ۲۰۰۰ شغل می‌توانیم ایجاد کنیم افزود: برای ۱۲۴ هکتار دوساله سرمایه‌گذار آوردیم و آمده‌ایم که بستر را فراهم کنیم، در مسیر راه آستارا می‌توانیم فضای گردشگری و سنتی خوبی اجرا کنیم که باید برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه دهیاری‌های و شهرداری ما نیاز به امکانات دارند بیان کرد: ابریشم صومعه‌سرا نابودشده است و تالاب ما که ۱۰ میلیون پرنده به آن مهاجرت می‌کرد الآن ۱۰۰ هزار پرنده بیشتر نمی‌آید و کارخانه کیلکا تعطیل‌شده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه متأسفانه در گیلان سرمایه‌گذار را فراری می‌دهند گفت: مردم و مسئولان باید یاد بگیرند که از سرمایه‌گذار چگونه حمایت شود و این ان‌شاءالله باروحیه استاندار جدید گیلان میسر خواهد شد.

 

Share