مهندس خصوصی:مبارزه با فساد اداری وظیفه شهرداران است

دیارمیرزا حمیدرضا خصوصی‌ثانی عصر امروز در کارگاه آموزشی شهرداران سراسر استان در سالن اجتماعات شهرداری صومعه‌سرا، وظایف مسئولان را بسیار سخت و سنگین در جامعه دانست. وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی کاری، اخلاق‌مداری و شخصیت فردی از نکات مهم و برجسته حوزه مدیریتی در کشور است، افزود: تمام مسئولان و مدیران باید در راستای اجرای موفق خدمت‌رسانی […]

دیارمیرزا حمیدرضا خصوصی‌ثانی عصر امروز در کارگاه آموزشی شهرداران سراسر استان در سالن اجتماعات شهرداری صومعه‌سرا، وظایف مسئولان را بسیار سخت و سنگین در جامعه دانست.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی کاری، اخلاق‌مداری و شخصیت فردی از نکات مهم و برجسته حوزه مدیریتی در کشور است، افزود: تمام مسئولان و مدیران باید در راستای اجرای موفق خدمت‌رسانی به مردم این نکات را مورد رعایت قرار دهند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس به نقش شهرداری‌ها و جایگاه شهرداران در جوامع شهری کنونی اشاره کرد و گفت: شهرداران به دلیل قبول مسئولیت همواره باید پاسخگو باشند و در راستای اجرای درست عمران شهری گام بردارند.

وی اضافه کرد: در هر شرایط مدیریت‌های زنده شهری مورد توجه و الگویی برای دیگران است.

خصوصی‌ثانی با اشاره به همایش توجیهی و کارگاهی امروز شهرداری‌های استان، اذعان کرد: برگزاری این همایش‌ها برای ارائه راهکارهای بهبود کارایی افراد بسیار موثر بوده و منجر به ایجاد زندگی بهتر می‌شود.

وی، لازمه پرداختن به نهاد شهرداری و اجرای درست و ماندگار حوزه وظایف آن را نیازمند مشاوره و تعاون با اهل فن و علم برشمرد و تصریح کرد: شهرداران امانت‌داران تفکر و اندیشه کل مردم هستند و برای انجام امور عمران شهری باید با کارشناسان مربوطه مشورت کنند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه شهرداران پس از جایگاه استاندار از قدرتمندترین مدیران اجرایی هستند، ادامه داد: شهرداران عصاره آرای مردمی و امانت‌داران اعتماد آنها هستند.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد اداری و دولتی در حوزه‌های مختلف کشور، متذکر شد: شهرداری‌ها برای تنوع در سلایق، امور کاری مختلف و مدیریت متنوع در راستای مبارزه با فساد اداری نقش مهمی در جامعه دارند.

خصوصی‌ثانی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها از جمله اردوگاه‌های مهم دولتی و شهرداران از مجریان برجسته شهری محسوب می‌شوند.

وی به سطوح فرهنگی جوامع اسلامی و به تصویر کشیدن آن با همت شهرداران در حوزه شهری اشاره کرد و گفت: نظام مدیریتی کشور شاخص فرهنگی آن منطقه و شهرداران نماد تشخص فرهنگی یک شهر هستند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس افزود: شهرداران به‌راحتی قادر هستند از شاخص‌های فرهنگی کشور مدیریت کرده و در صدد ترویج همگانی آن باشند.

وی با بیان اینکه شهرداران هدایت‌گران دفاع از حقوق و فرهنگ یک منطقه هستند، یادآور شد: فساد اداری در مرحله نخست باید در شهرداری‌ها کنترل و جلوگیری شود.

این مسئول، ساخت و سازهای شهری را یکی از انواع مدیریت‌های فرهنگی برشمرد و اظهار کرد: هرگاه مدیریت شهری همراه با ساخت و سازهای ملی و فرهنگی نباشد، موفق نخواهد بود.

به گفته خصوصی‌ثانی، عدالت‌خواهی و رعایت اصل شاخص‌های فرهنگی به‌ویِژه فرهنگ اسلامی از محورهای رضایت‌مندی شهروندان از شهرداران است.

وی با بیان اینکه شهرداران سکان‌دار دفاع از حقوق مردم هستند، یادآور شد: مبارزه با فساد اداری به‌عهده شهرداران سنگین‌تر است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با تأکید بر اینکه روند پژمردگی آبادانی و عمران شهری باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: شهرداران باید از جوان‌های خوش فکر و سلیقه در راستای تداوم سیستم شهری موفق استفاده کنند.

وی به بحث انتخابات و مدیریت شهرداران در آستانه انتخابات آینده کشور اشاره کرد و متذکر شد: انتخابات یکی از مباحث سیاسی کلان کنونی کشور است که شهرداران رکن اساسی در برپایی منظم و درست آن را به‌عهده دارند.

Share