طرح مشکلات از شما؛ پیگیری آن با ما

ضعیف بودن پیمانکار، عدم کارکرد و همکاری مناسب ادارات حفار دلیل کندی پروژه هدایت آبهای سطحی است

کندی برخی پروژه های عمرانی و کندو کاری خیابان‌ها و کوچه‌هایی که برای چندین ماه به حال خود رها شده اند مزید بر علت شده تا شهروندان با وضعیتی جنگ زده مواجه شوند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دوازدهم مهرماه سال جاری یکی از مخاطبان دیارمیرزا نسبت به وضعیت نامناسب کوچه ویشکایی خیابان مطهری رشت گلایه کرده بود. موضوعی که حتی عذرخواهی اسماعیل حاجی پور عضو شورای شهر رشت را در پی داشت(اینجا) اما طی این چند ماه نه تنها وضعیت این کوچه بهتر نشده بلکه سبب اعتراض مجدد شهروندان را نسبت به عملکرد شهرداری منطقه ۲ رشت در پی داشته است.

در همین زمینه مرتضی عاطفی مدیر منطقه ۲ شهرداری رشت اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم در دستور کار شهرداری، پروژه هدایت آبهای سطحی است که با توجه به یکپارچه بودن این پروژه در مناطق مختلف، قرارداد پروژه هدایت آبهای سطحی در سطح مناطق در معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی مرکز منعقد گردیده و نظارت بر اجرای آن نیز در همان حوزه می‌باشد.

وی با بیان اینکه پیگیری روند اجرایی پروژه توسط منطقه دو، بطور مستمر و مداوم انجام می‌شود، متذکر شد: شهرداری منطقه چه بصورت شفاهی و چه بصورت مکتوب (نامه به شماره‌های ۱۶۵۷۶۸ و ۱۷۶۸۸۳) پیگیر تسریع در روند اجرایی پروژه بوده است.

عاطفی متذکر شد: با توجه به عدم دخل و تصرف مستقیم در نظارت پروژه، شهرداری منطقه دو فقط می‌تواند موارد را به معاونت مرکز حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری مرکز انتقال دهد.

مدیر منطقه ۲ شهرداری رشت گفت: با توجه به پیگیری صورت گرفته چند دلیل در کند بودن روند اجرایی کار دخیل است که از آن جمله می‌توان به ضعیف بودن پیمانکار، عدم کارکرد و همکاری مناسب ادارات حفار در این زمینه اشاره کرد. با وجود این، با توجه به اینکه آسفالت در شرح کار پیمانکار قرار دارد و پیمانکار موظف است که پس از انجام لوله گذاری، مسیر را آماده و آسفالت را نیز انجام دهد لذا بنا بر دلایل فوق الذکر، اجرای آسفالت نیز به کندی پیش رفته که این امر باعث شده وضع کوچه ویشکایی به همین صورت باقی بماند.

عاطفی در پایان اظهار داشت: این وضعیت برای شهرداری منطقه دو نیز ناخوشایند بوده و پیگیر مطالبه بحق اهالی محترم کوچه ویشکایی است تا هر چه سریعتر این پروژه به اتمام برسد. ضمن درخواست صبوری و همراهی شهروندان، شهرداری منطقه دو همچنان به جد پیگیر تسریع در اجرای این پروژه است تا شرایط برای شهروندان ساکن در محل فوق الذکر در شان این شهروندان عزیز شود.

Share