بررسی وضعیت تالاب عینک در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت

باقری:لزوم پرهیز شهرداری رشت از اقدامات نمایشی و سمبلیک در خصوص نجات تالاب عینک/رفیعی نوده:کارگروه حل معضل تالاب عینک تشکیل شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا باقری خطیبانی با بیان اینکه نباید کار ما برای تالاب عینکسمبلیک باشد گفت : بیشترین کارهایی که انجام می دهیم ، نمایشی است و این هیچ پیشرفتی در از بین بردن مشکل تالاب عینک و رودخانه ها نخواهد بود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در هشتاد و پنجمین جلسه کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهررشت  موضوع وضعیت تالاب عینک مورد بررسی قرار گرفت.

IMG11553748به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت , در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون و ثابت قدم شهردار رشت برگزار شد شهردار با بیان اینکه محیط زیست یک کالای تزیینی نیست گفت : داشتن محیط سالم در حوزه شهری از اولویت های ما می باشد. یکی از شاخص های داشتن شهر سالم و محیط زیست مناسب ، محرومیت زدایی است که هر شهروند در هر منطقه جغرافیایی که حضور دارد باید دارای محیط زیست مناسب و سالم برای زندگی باشد.

ثابت قدم افزود : نظام تقسیم کار باید رعایت شود اینکه فقط کار نظارتی داشته باشد کاری پیش نخواهد رفت. در حوزه معاونت خدمات شهری با کمک شهرداری و شورا ، موضوع بررسی شود و هر حوزه ای مطابق کار خود در این بخش فعالیت کند و شهرداری اگر قرار به تخصیص بودجه است ، حتما این کار را انجام می دهد.

در ادامه این جلسه باقری خطیبانی عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه نباید کار ما برای تالاب عینک سمبلیک باشد گفت : بیشترین کارهایی که انجام می دهیم ، نمایشی است و این هیچ پیشرفتی در از بین بردن مشکل تالاب عینک و رودخانه ها نخواهد بود. این جلسات باید با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار شود تا معضل ریشه ای حل و فصل شود.

رفیعی نوده رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه گفت : باید کارگروهی با عنوان حل معضل تالاب عینک تشکیل شود تا به صورت عمیق و با مطالعات دقیق این معضل را برطرف نماید و نتیجه را به شورا و کمیسیون مربوطه گزارش دهد تا به سرعت بتوانیم از نابودی این تالاب که می تواند در بحث گردشگری شهری ، نقش بسزایی داشته باشد جلوگیری کنیم.

حسن تامینی-غلامعلی جعفرزاده-جبار کوچکی نژاد

tel final1

Share