در جشنواره جوان سرباز مطرح شد

سرباز یکی از ارکان اصلی قدرت ملی است | جایگاه والای سربازان در محیط های نظامی

امیر دریادار دوم احمد رضا شهیدی گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سرباز یکی از ارکان اصلی قدرت ملی به حساب می آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم جشنواره حضرت علی اکبر (ع)، جوان سرباز با حضور فرماندهان، کارکنان پایور و جمعی کثیری از کارکنان وظیفه در فرماندهی آموزش تخصصهای دریایی برگزار گردید.

امیر دریادار احمدرضا شهیدی در این مراسم گفت: جشنواره جوان سرباز که بر اساس ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح هر ساله برگزار می شود، فرصت ارزشمندی است تا از تلاش‌ها و مجاهدت‌های صادقانه شما جوانان ایران اسلامی که در کسوت مقدس سربازی انجام وظیفه می کنید تقدیر شود.

وی خطاب به کارکنان وظیفه گفت: اساسی ترین ویژگی شما جوانان شور و نشاط و پایبندی به نظام و اسلام و عزم شما برای دفاع از میهن اسلامی است و این ستودنی است.

فرماندهی محترم آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم افزود: «مهم ترین سرمایه یک کشور نیروی جوان آن کشور است و برخورداری نیروهای رزمنده از چنین پشتوانه ای، آثار و برکات زیادی در دفاع مقدس، جبهه و مدیریت جنگ داشته است».

شهیدی سربازی را فرصتی برای کسب معرفت دینی و ادای دین به وطن توصیف کرد و افزود: ایجاد زمینه مناسب برای طی دورانی خوش و خوشبین کردن جوانان به نظام اسلامی یکی از مهمترین برنامه های انقلاب اسلامی بوده و در ارتش جمهوری اسلامی ایران زمینه کسب مهارت برای سربازان عزیز و توجه به کارکنان وظیفه نخبه از مهمترین برنامه های اجرایی می باشد.

وی با اشاره به منویات فرماندهی معظم کل قوا نسبت به جایگاه والای سربازان و لزوم استفاده از فرصت بی نظیر حضور جوانان در محیط های نظامی برای طی دوره خدمت افزود: همه باید در ارتقای توان جسمی و ابعاد اخلاقی، معنوی و شخصیتی جوانان تلاش شبانه روزی داشته باشیم.

در پایان مراسم از ۱۰ نفر از کارکنان وظیفه منتخب در زمینه های اختراع علمی، انضباطی و معنوی تقدیر بعمل آمد.

جعفر صمدی

Share