در آستانه 10 آذر

توضیح فیفا در مورد نحوه قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

فدراسیون جهانی فوتبال در مورد نحوه قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پس از تصویب روش قرعه کشی نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ در ماه سپتامبر ۲۰۱۷، نهایی شدن گلدان‌ها، اعلام مجریان و دستیاران آنها و همچنین مشخص شدن ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها، توضیح نهایی در مورد نحوه قرعه کشی که اول دسامبر (۱۰ آذرماه) در کاخ کرملین برگزار می‌شود، ارائه شد.

همانطور که پیش از این هم اعلام شد، سیدبندی قرعه کشی بر اساس آخرین رده بندی اعلام شده صورت گرفته که تیم‌ها به ترتیب در چهار گلدان قرار می‌گیرند و همراه با روسیه که در سید اول قرار دارد، حضور خواهند داشت.

مراسم قرعه کشی با گلدان شماره یک آغاز می‌شود و با شماره چهار خاتمه می‌یابد. هر گلدان پیش از رفتن سراغ گلدان بعدی، باید کاملاً خالی شود (مثال: گلدان شماره یک که تیم‌های سید اول در آن قرار دارند، پیش از مشخص شدن تیم‌های سید دوم خالی می‌شود). از هر گلدان گویی خارج می‌شود و به دنبال آن شماره‌ای از گلدان دیگر خارج خواهد شد و به این ترتیب جایگاه تیم‌ها در گروه مشخص می‌شود.

نکات بیشتر:

۱- از تیم‌های گلدان شماره یک، روسیه به عنوان میزبان در جایگاه A1 قرار می‌گیرد.

۲-هفت تیم باقیمانده در گلدان شماره یک، به طور خودکار جایگاه شماره ۱ هر گروه (B تا H) را در اختیار می‌گیرند، در حالی که جایگاه تیم‌های گلدان‌های ۲، ۳ و ۴ در هر گروه با قرعه کشی مشخص می‌شود.

۳- هدف فیفا این است که در هیچ گروهی تیم‌ها با تیم‌های قاره خود همگروه نشوند. این قانون به جز قاره اروپا که ۱۴ تیم واجد شرایط دارد، شامل همه قاره‌ها می‌شود. به این ترتیب تمام گروه‌ها باید حداقل یک یا دو تیم اروپایی در آن حضور داشته باشد. شش گروه از هشت گروه دو تیم اروپایی دارند و دو گروه نیز فقط یک تیم اروپایی در آن قرار می‌گیرد.

تفکیک تیم‌ها در گروه‌ها با توجه به موقعیت جغرافیایی (قاره‌ای) توسط سیستمی طراحی شده که تمام پارامترهای آن مورد نظارت قرار دارد. به عنوان مثال پرو، کلمبیا و اروگوئه که در گلدان دوم قرار دارند، با تیم‌هایی مانند برزیل و آرژانتین که در گلدان شماره یک هستند، هم‌گروه نمی‌شوند. این اصل برای تیم‌های دیگر کنفدراسیون‌ها به جز اروپا اعمال می‌شود. (به طور مثال تیم ایران در سید سوم با تیم‌های استرالیا، ژاپن، کره‌جنوبی و عربستان در سید چهارم همگروه نمی‌شود).

 مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از ساعت ۱۸:۳۰ روز جمعه (۱۰ آذرماه) به وقت تهران در کاخ کرملین برگزار خواهد شد.

Share