در سیزدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورا:

آرمان حداد: ۴ قله بالای ۸۰۰۰ متر را فتح کرده ام و ۱۰ قله باقی مانده است

در این جلسه، لایحه اصلاح و وضع برخی از مواد عوارض و بهای خدمات پیشنهادی سال آتی در بخش فرهنگی ورزشی بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر سه شنبه جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت به ریاست محمد حسن عاقل منش و با حضور احمدرمضانپور، فرهام زاهد و محمدحسن علیپور از اعضای کمیسیون، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل و علیرضا حسنی رییس سازمان فرهنگی شهرداری رشت و جمعی از مدیران و مشاوران برگزار شد.

 در بخشی از این جلسه حمایت از آرمان حداد کوهنورد مطرح گیلانی جهت صعود به قلل بالای ۸۰۰۰ متر و جاودانگی در تاریخ کوهنوردی مورد بررسی قرار گرفت.

عاقل منش: آرمان حداد در مسیر جاودانگی در تاریخ کوهنوردی است

محمد حسن عاقل منش ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از آرمان حداد با اشاره به اینکه تا کنون در طول تاریخ تنها  ۳۶ نفر در جهان موفق به صعود به هر ۱۴ قله بالای ۸۰۰۰ متر شده اند گفت: امروز آرمان حداد جوان توانمند رشتی تنها گیلانی فاتح قلل بالای ۸۰۰۰ متر اهداف بزرگی را دنبال می کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت افزود: آرمان حداد قصد دارد با رسیدن به استاندارد های مربوطه افتخار بزرگی را نصیب خود، شهررشت و جمهوری اسلامی ایران کند و در تاریخ کوهنوردی جاودانه شود.

در ادامه آرمان حداد کوهنورد جوان و رشتی متولد سال ۱۳۶۴ که ۱۷ سال سابقه کوهنوردی دارد به ارائه توضیحاتی در خصوص مسیر پیش روی خود برای تحقق این اهداف پرداخت.

آرمان حداد : ۴ قله بالای ۸۰۰۰ متر را فتح کرده ام و ۱۰ قله باقی مانده است

آرمان حداد در این خصوص پس از معرفی اجمالی خود اظهارداشت: مجموعا ۱۴ قله بالای ۸۰۰۰ متر در دنیا وجود دارد و تا به حال در طول تاریخ تنها ۳۶ نفر موفق به صعود به تمامی این قلل شده اند و یکی از این افراد عظیم قیچی ساز کوهنورد مطرح تبریزی بوده است.

این کوهنورد گیلانی با اشاره به اینکه تا کنون ۶ بار قلل هیمالیا را فتح کرده است افزود: ۲ صعود بالای ۷۰۰۰ متر و ۴ صعود بالای ۸۰۰۰ متر را تجربه کرده ام و اخرین صعودم مربوط به قله ۸۰۴۷ متری برودپیک پاکستان بوده است که بدون کپسول اکسیژن این صعود انجام شده است و در نوع خود رکوردی است.

آرمان حداد با بیان اینکه خطرات زیادی را به عشق افتخار آفرینی به جان خریده ام تصریح کرد: علاوه بر خطرهای موجود مسائل مالی فراوانی نیز در مسیر فتح این قله ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سال قبل به عنوان سفیر شهر خلاق یونسکو پرچم شورا و شهرداری رشت را در قله ۸۰۳۵ متری گاشربروم ۲ به اهتزاز درآورده ام تصریح کرد: از شورا و شهرداری به دلیل حمایت هایشان تشکر می کنم.

آرمان حداد با اعلام اینکه برای حضور در جمع فاتحان تمامی قلل بالای ۸۰۰۰ متر باید ۱۰ قله دیگر را نیز فتح کند گفت: برای فتح هر قله حدود ۶۰ روز زمان نیاز است.

کوهنورد مطرح گیلانی در خصوص هزینه های آخرین صعود خود توضیح داد: مجموع هزینه برای این سفر و صعود حدود ۴۸ میلیون تومان بوده است که ۲۵ میلیون از سوی شورا و شهرداری رشت، ۳ میلیون تومان از ورزش و جوانان و مابقی توسط اسپانسرها تامین شد.

آرمان حداد دو مستند نیز تا کنون ساخته است که مستند ورزشى او به نام ماناسلو دشنه اى در دل آسمان در سال ٢٠٠٩ در میلان ایتالیا برگزیده شده است.

احمد رمضانپور نرگسی نیز از این قهرمان ارزنده حمایت کرد و نسبت به فتح ۱۰ قله باقیمانده بالای ۸۰۰۰ متر و کسب یک افتخار تاریخی ابراز امیدواری کرد.

فاطمه قدیمی: قهرمانان در سیکل اداری قرار نگیرند

فاطمه قدیمی نیز به خطرات صعود اشاره کرد و گفت: روزهایی از صعود که دیگر تلفن همراه هم آنتن دهی ندارد خانواده قهرمانانی چون آرمان حداد نگرانی های فراوانی دارند.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت تصریح کرد: خواهشم از اعضای شورا این است که به منظور قرار نگرفتن قهرمانان ورزشی در سیکل اداری با تدبیر خود تمهیدی بیندیشند.

قدیمی به تاثیر چهره های مطرح ورزشی در برندسازی رشت اشاره کرد و افزود : این موضوع که قهرمانی در آستانه یک سفر مهم نگرانی روال اداری به منظور وصول حمایت ها را داشته باشد باعث شرمندگی خواهد بود.

هاشم اسماعیلی معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان گیلان و مشاور کمیسیون با تاکید بر حمایت همه دستگاه ها به قهرمانان ورزشی گفت: کمک هایی از حوزه ورزش شده است اما می دانیم که کم بوده است.

وی با اشاره به محدودیت های مالی موجود افزود : یک نهاد به تنهایی نمی تواند حمایت های کافی را انجام دهد و باید تلاش کنیم همه در کنار هم سربلندی شهر را رقم بزنیم.

محمد حسن علیپور عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای آرمان حداد گفت: از این صعود ها استقبال می کنیم و باید مابقی ورزشکاران را نیز حمایت کنیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت افزود: مدیریت شهری رشت باید هم به ورزشکاران کمک کند و هم به حقوق های معوقه بپردازد.

در ادامه لوح سپاسی به رسم یادبود به آرمان حداد تقدیم شد.

Share