شهردار رشت

پارکهای چمارسرا و لاکان تا پایان سال احیا می شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت درباره احیای فضای سبز شهر رشت، گفت: احیای مجدد پارک‌ها و بوستان‌های شهر رشت در دستور کار است و احیای آب‌نماها و المان نوری در این مکان‌ها انجام می‌شود

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت با بیان اینکه روابط حوزه بین‌الملل رشت با کشورهای حوزه دریای خزر گسترش می‌یابد، گفت: اردیبهشت امسال شهردار، استاندار و وزیر آستاراخان برای بحث خواهرخواندگی وارد رشت می‌شوند.khalili

ابراهیم خلیلی  با اشاره به گسترش فعالیت‌های حوزه بین‌الملل شهرداری این شهر در سال جدید، اظهار کرد: جلسه مقدمات برنامه‌ریزی دیدار شهردار، استاندار و وزرای آستاراخان برگزار شد و جلسه نهایی اردیبهشت به منظور خواهرخواندگی رشت با آستاراخان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نشست‌های برگزار شده در سال گذشته، افزود: سال گذشته با سفرای کشورهای سریلانکا، آذربایجان، چین و روسیه صحبت‌های لازم برای بهبود روابط برگزار شده است.

شهردار رشت گفت: به منظور توسعه این روابط پیشنهاد کردیم با شهرداران شهرها و یا مراکز این کشورها و کشورهای حاشیه دریای خزر نشست مشترکی به منظور بهبود و گسترش روابط در حوزه‌های مختلف برگزار شود.

خلیلی درباره وضعیت پیگیری مطالبات شهرداری خاطرنشان کرد: بیشترین حجم مطالبات از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی است که وصول آنها با توجه به مقررات و ضوابط نیاز به زمان دارد.

وی با بیان اینکه برای رسیدگی به مسائل جزئی شهر از قبیل توجه به مبلمان شهری توسط شهرداران مناطق تأکید کرد و گفت : همین اقدامات جزئی از دید مردم پنهان نمی‌ماند و برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است.

شهردار رشت تصریح کرد: در شرایطی که درآمدها مناسب نیست، انجام همین امورات کوچک که هزینه‌زا نیست می‌تواند برای مردم نمود بسیار داشته باشد.

خلیلی، ارائه بودجه هر شش ماه یکبار به شهروندان را براساس قانون ضروری دانست و گفت : شهروندان به لحاظ شفاف‌سازی فعالیت‌های شهرداری باید از کارهایی که در شهر اتفاق می‌افتد به ویژه در حوزه مالی و بودجه مطلع شوند.

وی با بیان اینکه هدفمند کردن پرداخت دستمزد و پاداش به پرسنل شهرداری از اقدامات ضروری در سال جدید است، تصریح کرد:پرداخت‌ها باید مشروط به رعایت معیارهای مشخص باشد و منجر به خروجی مطلوب شود در غیر اینصورت از پرداخت آن معذور هستیم.

شهردار رشت درباره احیای فضای سبز شهر رشت، گفت: احیای مجدد پارک‌ها و بوستان‌های شهر رشت در دستور کار است و احیای آب‌نماها و المان نوری در این مکان‌ها انجام می‌شود.

خلیلی افزود: دو پارک چمارسرا که هفت هکتار و لاکان که ۴۵۰ هکتاری است تا پایان سال با همکاری مسئولان به فضای سبز شهری اضافه می‌شود./تسنیم

Share