رئیس اداره اوقاف شهرستان لنگرود در گفتگو با دیارمیرزا؛

وقف براساس نیازمندی‌های جامعه و پشتوانه دولت در زمینه‌های اشتغال، تحصیل، ازدواج و مسکن باشد

پاکیزه در خصوص چگونگی وقف گفت: وقف باید براساس نیازمندی های جامعه صورت پذیرد، به گونه ای که خلاءهای یک استان شناسایی شود و براساس آن وقف انجام شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین پاکیزه، رئیس اداره اوقاف شهرستان لنگرود در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در لنگرود گفت: پیغمبر اولین و بزرگترین واقف جهان اسلام بود و سنت وقف فرهنگی است که آمیخته با آموزه‌های دینی ما می‌باشد و اگر این فرهنگ در جامعه نهادینه شود هم مشکلات مادی دنیوی مردم برطرف و هم از اجر اخروی آن بهرمند خواهند شد.

وی افزود: اگرچه در قرآن کریم به صراحت در خصوص وقف آیه‌ای نیامده است اما صدقات جاریه خود یکی از مصادیق وقف است که قرآن به آن اشاره کرده است.

پاکیزه در خصوص چگونگی وقف گفت: وقف باید براساس نیازمندی‌های جامعه صورت پذیرد، به گونه ای که خلاءهای یک استان شناسایی شود و براساس آن وقف انجام شود.

رئیس اداره اوقاف شهرستان لنگرود با بیان اینکه برای فرهنگ‌سازی سنت وقف احتیاج به تبلیغات بیشتری داریم، تصریح کرد: خواسته ما از رسانه‎ها این است در این خصوص تبلیغات بیشتری انجام دهند و قشر جوان را با این فرهنگ آشنا کنند.

این مسئول یادآور شد: وقف می‌تواند بزرگترین پشتوانه دولت در زمینه‌های اشتغال، تحصیل، ازدواج و مسکن باشد که نیازمند کمک همه جانبه از سوی دستگاه‌های فرهنگی خصوصا رسانه ها می‌باشد.

پاکیزه در خصوص برنامه های هفته وقف گفت: باید از این فرصت استفاده کنیم تا در هفته پیش رو عملکرد اوقاف در یک سال گذشته به مردم اطلاع رسانی شود.

وی افزود: یکی از مشکلات اوقاف این شهرستان به روز نبودن اجارات بود، که با تلاش کارکنان اداره اوقاف بسیاری از املاک کارشناسی شده و اجاره آنها به روز شد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان لنگرود، گلباران قبور شهدا، دیدار با امام جمعه شهرستان، مسابقه نقاشی(با عناوین وقف)، بازدید از آسایگاه معلولین، اهدا خون توسط اصحاب وقف، تجلیل از واقفین و خادمین بقاع متبرکه، همایش وقف و نشست های صنفی را از برنامه های هفته وقف برشمرد.

Share