شهردار لنگرود در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد:

از حل مشکلات آب‌های سطحی و معضل زباله تا مرمت پل خشتی لنگرود

سید مهدی رجایی در خصوص طرح نهضت آسفالت گفت: در دوره جدید آسفالت تاکنون ۵ میلیارد تومان هزینه شد و برای ادامه کار در تابستان نیز همین میزان مبلغ را در نظر گرفتیم و امیدواریم بتوانیم در نقاطی که مشکل داریم کار را به انجام برسانیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید مهدی رجایی، شهردار لنگرود در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با بیان اینکه وجود آب‌های سطحی و ایجاد سیل از مشکلاتی بود که بنده از شروع به کار به عنوان شهردار با آن مواجه بودم، اظهار داشت: ما برای جمع آوری آب‌های سطحی برنامه ریزی زیادی انجام دادیم تا این مشکل تا پاییز حل شود.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل دو پروژه را در دست اجرا داریم که در پروژه اول سعی کردیم معضل آب‌های سطحی را حل کنیم و در پروژه بعدی مسیر آب‌های سطحی و فاضلاب را لایروبی کنیم و بدین منظور با همت و همکاری نمایندگان محترم مجلس و نمایندگان شورای شهر دو میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار دریافت کردیم که از پل خشتی تا شهرداری لنگرود  را با لوله‌های به قطر ۱/۵ متر لوله‌گذاری کنیم.

رجایی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه لوله‌گذاری شروع شده است و پیمانکار این پروژه استارت کار را زد، تصریح کرد: از شهروندان و کسبه خیابان امام خمینی(ره) لنگرود تقاضا داریم که تا تکمیل این پروژه تحمل کنند  و با ما همکاری‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم هرچه سریع تر این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

شهردار لنگرود همچنین در ادامه با بیان اینکه برای انجام این پروژه زمان نیاز داریم، اظهار کرد: کنده‌کاری و یک طرفه شدن خیابان‌ها در زمان انجام پروژه صورت می‌گیرد که این موضوع نیازمند صبر مردم است تا بتوانیم معضل آب‌های سطحی را برطرف کنیم.

رجایی لنگرود را شهری با مشکلات زیرساختی دانست و افزود: آب‌های سطحی، فاضلاب و زباله از مشکلات این شهر است.

وی گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم محلی که برای دفن زباله در بخش اطاقور در نظر گرفته شد هم مسیرش طولانی است و هم اینکه مسیر مناسبی ندارد و به دلیل هزینه بالا برای حمل زباله، این زباله‌ها به درستی از شهر خارج نمی شود و در زمان نامساعد بودن هوا امکان حمل زباله به محل دفن وجود نداشت.

رجایی ادامه داد: برای حل این معضل به کمک فرماندار و نمایندگان محترم مجلس مسیر حمل زباله را اصلاح کردیم و با هزینه یک میلیارد و پانصد میلیون تومان بحث زیرسازی آن انجام شد و پروژه آسفالت آن نیز شروع شده است و امیدواریم آسفالت مسیر هفت کیلومتری تا محل دفن زباله در روزهای آینده به اتمام برسد.

دیارمیرزا: آیا برای استفاده بهینه از این زباله‌ها کاری را انجام داده‌اید؟

رجایی در پاسخ به این سوال خبرنگار دیارمیرزا گفت: ما برای استفاده بهینه از زباله‌ها به دنبال راه اندازی کارخانه کمپوست هستیم که سال‌هاست شهروندان منتظر این کارخانه هستند و قرار بود شهرداری لنگرود این کار را انجام دهد ولی به دلایل مختلف این کار اجرائی نشد ولی به لطف خداوند و کمک مسئولین شهری این کار را عملیاتی کردیم و زمین را به رایگان از منابع طبیعی گرفتیم و در کنار مرکز دفن زباله سایت را تاسیس کردیم تا زباله به صورت خام دفن نشود و تبدیل به کود عالی یا کمپوست شود.

وی افزود: کارهای اجرائی این پروژه شروع شده، قرارداد این پروژه ۱۸ ماهه است و الان سوله آن آماده است و امیدواریم با اعتبار ده میلیارد تومانی که دکتر نوبخت دستورش را دادند این پروژه تکمیل شود.

دیارمیرزا: در بحث گردشگری چه کارهایی را انجام دادید یا قراراست انجام شود؟

شهردار لنگرود در پاسخ به این سوال، تصریح کرد: شهر لنگرود تنها چیزی که دارد پل خشتی و پارک فجر که برنامه ریزی کردیم از این ظرفیت‌ها به درستی بهره‌برداری کنیم.

رجایی ادامه داد: کار بازسازی و مرمت پل خشتی با ‌هماهنگی میراث فرهنگی شروع شده است که اعتبار آن در فاز اول ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی از برنامه شهرداری لنگرود برای ایجاد مرکز تفسیر پل خشتی لنگرود خبر داد و افزود: با مشاور پروژه در ارتباط هستیم و امیدواریم به زودی این پل به تمام کشور معرفی شود.

شهردار لنگرود در خصوص پارک فجر لنگرود نیز با اشاره به اینکه این پارک یکی از پارک‌های زیبای استان است که استخر و چشم انداز زیبایی دارد، اظهار داشت: برای طرح آبگیری استخر پارک فجر که به مقدار ۲۰ هکتار وسعت دارد صحبت هایی با شرکت بین المللی کیش پارس انجام دادیم و دستور اعتبارات را در کارگروه گردشگری از استاندار محترم گرفتیم که مطالعات طرح انجام شده و منتظر دریافت اعتبار هستیم.

رجایی ادامه داد: برای انجام این پروژه ۱۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و برای تامین این مبلغ باید از بخش خصوصی کمک بگیریم و هم اکنون در تلاش هستیم که برای شروع کار لااقل یک پنجم این اعتبار را به صورت دولتی دریافت کنیم تا بستر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده شود.

شهردار لنگرود همچنین با بیان اینکه در کنار این پروژه بحث زیباسازی مناظر شهری را در دست اجرا داریم، گفت: در این راستا میادین شهر مدنظر است که میدان امام حسن (ع) را به مناسبت میلاد این امام همام و میدان معلم را نیز در روز معلم آماده کردیم. همچنین میدان شمس، میدان بسیج و میدان اصلاحات نیز آماده می‌شود.

رجایی ترمیم آسفالت معابر را از دیگر پروژه‌های شهرداری لنگرود عنوان کرد و تصریح کرد: آسفالت از میدان امام حسن(ع) تا میدان بسیج به دلیل وجود فاضلاب صنعتی و انجام کنده کاری فعلاً کاری انجام نمی شود ولی مشکلات سایر نقاط شهر در نهضت جدید آسفالت برطرف خواهد شد.

دیارمیرزا: در خصوص هوشمندسازی شهر لنگرود چه برنامه ای دارید؟

شهردار لنگرود در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به اینکه در خصوص هوشمندسازی شهر تاکنون ۹۰۰ میلیون تومان برای فیبرنوری هزینه کردیم، گفت: امیدواریم تا سه ماه آینده ادارات دولتی هوشمند شوند.

دیارمیرزا: در مورد طرح نهضت آسفالت چه برنامه ای دارید؟

وی در خصوص طرح نهضت آسفالت گفت: در دوره جدید آسفالت تاکنون ۵ میلیارد تومان هزینه شد و برای ادامه کار در تابستان نیز همین میزان مبلغ را در نظر گرفتیم و امیدواریم بتوانیم در نقاطی که مشکل داریم کار را به انجام برسانیم.

دیارمیرزا: در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی برنامه ای دارید؟

رجایی در پاسخ به این سوال نیز با بیان اینکه در حال حاضر چند پروژه را در بحث سرمایه گذاری خصوصی در دست مطالعه و اقدام داریم، افزود: آب درمانی، پارکینگ طبقاتی، بحث گردشگری و ساخت مجتمع های برندینگ از پروژه‌هایی است که به دنبال آنها هستیم و امیدواریم به زودی پای سرمایه گذاران بزرگ به شهر لنگرود باز شود و حداقل این سرمایه گذاری از پنجاه میلیارد تومان بالاتر است.

وی در پایان با بیان اینکه از تمام مردم شریف لنگرود تشکر می کنم که در تمام مواقع یار و یاور شهرداری هستند و با همکاری خودشان راه را برای انجام کارهای شهرداری باز می کنند، گفت: از حمایت‌های مهندس لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، فرماندار لنگرود و اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود سپاسگزارم.

Share