در پی زلزله کرمانشاه

فراخوان اهدای خون در گیلان | اولویت با گروه خونی o منفی است

سخنگوی انتقال خون گیلان از فراخوان گروه خونی o منفی در استان خبر داد و گفت: در استان گیلان به همه گروه های خونی نیاز داریم که با توجه به شرایط بحرانی در غرب کشور اولویت با گروه خونی o منفی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، دکتر گیتی ایزدی پور، با اشاره به حادثه دلخراش زلزله در کرمانشاه از آمادگی لازم جهت ارسال خون و فرآورده خونی به منطقه زلزله زده غرب کشور خبرداد و اظهار کرد: طبق فراخوان سازمان انتقال خون ایران برای کمک به حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه، در استان نیز فراخوان گروه خونی o منفی داده شده است.

سخنگوی انتقال خون گیلان افزود: در استان گیلان به همه گروه های خونی نیاز داریم لذا از همه مردم نوعدوست گیلان برای اهدای خون دعوت می کنیم و در این راستا همه مراکز اهدای خون در سراسر استان آماده خونگیری از مردم هستند.

مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان با تاکید بر اینکه گروه خونی o منفی دهنده همگانی است، گفت: این گروه خونی را می توان بدون نیاز به انجام برخی آزمایش های سازگاری به تمامی بیماران و سانحه دیدگان تزریق کرد، بنابراین در شرایط بحرانی اولویت پذیرش افرادی هستند که دارای گروه خونی o منفی باشند اما با توجه به اینکه در استان به همه گروه های خونی نیاز داریم لذا از همه گروه ها، خونگیری انجام می شود.

گفتنی است؛ همراه داشتن کارت ملی و داشتن حداقل ۱۸ سال سن و ۵۰ کیلوگرم وزن و عدم ابتلا به بیماری‌های قلب و ریوی جدی از شرایط اولیه اهدای خون است.

Share