باتوجه به استقبال خوب مردم

شهروندان گیلانی در بازه‌های زمانی مختلف به مراکز خون‌گیری مراجعه کنند

از همشهریان انتظار می‌رود با توجه به ظرفیت مراکز انتقال خون حضور خود را در این مراکز مدیریت کرده و در بازه‌های زمانی مختلف به مراکز خون گیری مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی حادثه دلخراش زلزله در کرمانشاه انتقال خون استان گیلان از آمادگی لازم جهت ارسال خون و فرآورده خونی به منطقه زلزله زده غرب کشور خبرداد.

طبق فراخوان سازمان انتقال خون ایران برای کمک به حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه، در استان نیز فراخوان گروه خونی o منفی داده شده است.

خوشبختانه تا این لحظه شهروندان نوعدوست برای اهداء خون به مراکز اهدای خون سراسر استان مراجعه کرده اند اما از این رو از همشهریان انتظار می‌رود با توجه به ظرفیت مراکز انتقال خون حضور خود را در این مراکز مدیریت کرده و در بازه‌های زمانی مختلف به مراکز خون گیری مراجعه کنند.

تمامی پایگاههای انتقال خون سراسر گیلان از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ (۴عصر) و پایگاه انتقال خون رشت (اداره کل انتقال خون گیلان ) از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۸:۳۰ ( ۶:۳۰ غروب) آماده خدمات رسانی به هم استانی‌های گرامی می باشد.

گفتنی است؛ گروه خونی o منفی را می توان بدون نیاز به انجام برخی آزمایش های سازگاری به تمامی بیماران و سانحه دیدگان تزریق کرد، بنابراین در شرایط بحرانی اولویت پذیرش افرادی هستند که دارای گروه خونی o منفی باشند اما با توجه به اینکه در استان به همه گروه های خونی نیاز است لذا از همه گروه ها، خونگیری انجام می شود.

همچنین همراه داشتن کارت ملی و داشتن حداقل ۱۸ سال سن و ۵۰ کیلوگرم وزن و عدم ابتلا به بیماری‌های قلب و ریوی جدی از شرایط اولیه اهدای خون است.

Share