در چهاردهمین جلسه علنی شورا مطرح شد

از چانه‌زنی بر سر کمک به تیم فوتبال شهرداری انزلی تا پرداخت حقوق کارکنان

با توجه به اینکه مسابقات تیم فوتبال شهرداری بندرانزلی نزدیک بوده موافقت شد که با اتفاق آرا ۵۰ میلیون علی الحساب به باشگاه داده شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر بندرانزلی با حضور شهردار و غیبت سخنگوی شورای این شهر با دستور جلسه درخواست شهردار برای تفویض اختیار به معاونین، نامه شهرداری برای مزایده فروش لوازم اسقاطی شهرداری، پیشنهادات کمسیون فرهنگی‌ و‌ اجتماعی جهت بررسی وضیعت باشگاه فرهنگی ‌ورزشی شهرداری، بررسی وضیعت صدور پروانه کسب و گزارش هزینه، درآمد مهرماه توسط خزانه دار شورا برگزار شد.

حسن پورقربان شهردار بندرانزلی در این جلسه با بیان اینکه نزدیک به یک ماه است که افتخار حضور خدمت به مردم انزلی هستم اظهار کرد: از محل درآمدهای شهرداری توانستیم حقوق کارکنان شهرداری را بپردازیم و به ۲۸ پرونده شهرداری رسیدگی کردیم.

وی با بیان اینکه از محل اوراق توانستیم به پیمانکاران پرداختی داشته باشیم افزود: در خدمت سرمایه‌گذاران هستیم و جلسه‌ای با معاون عمرانی استانداری داشتیم در حال برنامه ریزی بوده که از سرمایه‌گذاران پروژه‌های گردشگری حمایت صد در صدی کرده و موجب سرعت بخشیدن به روند این پروژه ها شویم.

پورقربان با بیان اینکه شهرداری آمادگی کامل دارد که در سیستم هوشمند شهری حضور یابد خاطرنشان کرد: در مبحث کمپوست به نتایج خوبی رسیدیم ولی به مرحله ایده آل و مورد رضایت دست نیافتیم.

وی با اشاره به درخواست سرپرست باشگاه فوتبال شهرداری بندرانزلی گفت: بنده عاشق ورزش و فوتبال هستم و خوشحال میشوم که در این موضوع کمک و حمایت کنم.

تیم فوتبال شهرداری بدون اطلاع شورا قرارداد بست

مه سیما نصیری عضو شورای شهر انزلی با بیان اینکه شورای شهر ۳۴ وظیفه بر عهده دارد عنوان کرد: ۹ وظیفه به صورت مستقیم و چندین مورد به صورت غیر مستقیم به حوزه فرهنگی مورد است و به گونه ای می توان گفت که نزدیک به ۳۴ درصد کار شورا فرهنگی است و انتظار داریم که شهرداری بندرانزلی به این حوزه توجه خاصی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تیم فوتبال شهرداری بدون اینکه به ما گفته باشد با بازیکنان قرارداد بستند و ردیف بودجه ای ما در نظر نگرفتیم و از سوی سرپرست باشگاه اعلام شد که ۲۵۰ میلیون اعتبار لازم داریم.

نصیری گفت: پرسنل شهرداری هم اکنون حقوق نمی‌گیردند و با چطور باید این هزینه را پرداخت کنیم؟

با تیمداری در بخش بزرگسالان مخالفم

به گزارش دیارمیرزا هادی حیدری دیگر عضو شورای شهر بندرانزلی در خصوص صدور پروانه کسبه شفافیتی شاهد نیستیم، اظهار کرد: گفته میشود که معضلات وجود دارد و این موضوع نشان دهنده آن است که در بخش نظارتی خوب کار نشده است.

وی ادامه داد: باید قانونمند رفتار کنیم و حتما با جلسه ای با حضور نمایندگان شهرداری و اصناف موضوع را ریشه ای درست کنیم.

عضو شورای شهر بندرانزلی با بیان اینکه روز نخست از طرف اعضا وعده شورایی شفاف داده شد، تصریح کرد: زمانی که شورا را تحویل گرفتیم رییس شورا اعلام کرد، میزان درآمد اتوبوسرانی مشخص نیست ولی هنوز دو ماه گذشته و درآمد اتوبوسرانی نیامده است! آیا حسابرسی اینقدر سخت است؟

این عضو شورا با اشاره به تیم فوتبال شهرداری بندرانزلی خاطرنشان کرد: وظیفه داریم که جوانان را به ورزش دعوت کنیم تا به جاهایی به مانند قلیان سراها نروند.

حیدری ادامه داد: تیم فوتبال شهرداری بندرانزلی در گذشته بازیکنان ساز بوده و بازیکنان خوبی به تیم فوتبال ملوان معرفی کرده است اما تیمداری و هزینه در بخش بزرگسالان را جایز نمی‌دانم و اعتقاد دارم در سطح بزرگسالان فقط به تیم ملوان کمک کنیم تا شهروندان ما خشنود شوند.

توجه به ورزش همگانی و ورزش محلات

شعبان جعفری نایب رئیس شورای شهر بندرانزلی با اشاره به درخواست سرپرست باشگاه فوتبال شهرداری بندرانزلی در خصوص درخواست بودجه گفت: اعتقاد دارم باید کار کارشناسی در این خصوص بیشتر صورت بگیرد و با عجله نمی توان تصمیم گرفت.

وی ادامه داد: شهرداری و شورا باید توجه کنیم که وظیفه ما فقط تیم فوتبال شهرداری نیست و باید به ورزش همگانی و ورزش محلات نیز توجه بشود.

در پایان با توجه به اینکه مسابقات تیم فوتبال شهرداری بندرانزلی نزدیک بوده موافقت شد که با اتفاق آرا ۵۰ میلیون علی الحساب به باشگاه داده شود.

گفتنی است پایان جلسه شورا با وقوع زلزله همزمان بود.

Share