در جلسه امروز شورا مطرح شد

از چانه‌زنی بر سر اعزام یک عضو شورا به ترکیه تا طرح شفاف‌سازی ساختاری و عملکردی مدیریت شهری

رسولی گفت: طرحی را با عنوان طرح شفاف سازی ساختاری و عملکردی مدیریت شهری به صحن شورا ارائه می‌دهم و امیدوارم با تصویب این طرح بسیاری از موارد در حوزه مدیریت شهری شفاف شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پانزدهمین جلسه شورای شهر رشت به ریاست حجت جذب و در غیاب امیرحسین علوی برگزار شد.

طرح شفاف‌سازی ساختاری و عملکردی مدیریت شهری

رضا رسولی با تبریک حلول ماه مبارک ربیع الاول و تسلیت به خانواده نوری هریس گفت: شهید مدافع حرم بابک نوری هریس نماینده قشر نسل جدید انقلاب است.

وی با بیان اینکه ۱۸ سال است که دارای شورای شهر در کشور هستیم، افزود: تشکیل شورا حاصل مردم سالاری دینی در کشورمان است. به همین منظور طرحی را با عنوان طرح شفاف سازی ساختاری و عملکردی مدیریت شهری به صحن شورا ارائه می‌دهم و امیدوارم با تصویب این طرح بسیاری از موارد در حوزه مدیریت شهری شفاف شود.

رسولی ادامه داد: مفاد این طرح شفاف‌سازی مذاکرات و عملکرد شورای شهر، افزایش جلب اعتماد همشهریان، ارتباط دو سویه بین مردم و شورا، ایجاد پخش زنده مذاکرات در جلسات علنی به صورت صوتی و تصویری از طریق پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر رشت، استقرار و بروز رسانی سامانه جامع و الکترونیک تصمیمات شورای شهر رشت، شامل طرح‌ها و لوایح است.

این عضو شورا به چاپ کتاب ریز اطلاعات شهرداری اشاه کرد و پیشنهاد استقرار و بروز رسانی مستمر جامع و الکترونیک املاک، اموال و معاملات گفت: با موافقت این طرح آنچه که در مورد فساد ریشه دار شهرداری گفته می‌شود، شفاف سازی خواهد شد.

رسولی افزود: امیدوارم شهر رشت از اولین شهرهایی باشد که تمام کارهای حوزه شهری آن به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

منتظر تغییر و تحولات در شهرداری هستیم

در ادامه این جلسه فاطمه شیرزاد با تسلیت شهادت دو تن از مدافعین گیلانی حرم گفت: امیدوارم کرمانشاه نیز به زودی از مصیب نجات پیدا کند.

شیرزاد با بیان اینکه همه ما منتظر تغییر و تحولات در شهرداری هستیم، افزود: امیدواریم شهرداری رشت از پیچ مالی گذر کند.

این عضو شورا همچنین بر پرداخت به موقع حقوق کارکنان و تسویه حساب با بازنشستگان شهرداری تاکید کرد.

کوچه ویشگاهی تبدیل به باتلاق شده است

در ادامه جلسه اسماعیل حاجی پور عضو دیگر شورای شهر رشت گفت: شهردار رشت قرار بود برنامه‌های خود را به اعضای شورا برساند که متاسفانه انجام ندادند.  از شهردار رشت انتظار داریم برنامه‌های خود را در اختیار اعضای شورا قرار دهد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت شهر رشت اظهار کرد: متاسفانه بعضی از معابر هنوز درست آسفالت نشده همانند کوچه ویشگاهی که تبدیل به باتلاق شده است.

این عضو شورا تاکید کرد: در مورد آسفالت شهر باید دو مورد مدنظر شهرداری و شورا باشد که یکی نظارت بر اجرای اسفالت و دیگری کیفیت آن است.

حاجی پور افزود: از نمایندگان شهرستان رشت و استاندار باید دعوت کنیم تا در مورد مشکلات شهر رشت که پیشاتی استان است، کمک بخواهیم.

وی در پایان از شهردار رشت درخواست کرد که لایحه بودجه‌ای به شورا ارائه دهد که قابل تحقق باشد.

در روند احداث پل‌های عابر پیاده، نظارتی نیست

حامد عبدالهی دیگر عضو شورا نیز با تایید اظهارات حاجی پور گفت: مردم بسیار از وضعیت آسفالت در رنج هستند.

وی با بیان اینکه امیدوارم جلسات شورا خروجی مناسبی داشته باشد، افزود: بنده تا الان از عملکرد خودم راضی نیستم چون هنوز نتوانستیم کاری برای مردم انجام دهیم و برای رفع مشکلات شهر پس از گذشت ۱۵ جلسه هیج اقدامی نشده است.

این عضو شورا با بیان اینکه در روند احداث پل‌های عابر پیاده، نظارتی نیست، گفت: این امر باعث مشکلاتی برای مردم شده است.

عبداللهی در مورد لایحه کمک به داماش و سپیدرود نیز اظهار کرد: درباره تیم سپیدرود ۵۵۰ میلیون از گذشته مصوبه‌ای وجود دارد. همه ما می‌دانیم تیم سپیدرود ریشه دار است و دو بازی خارج از خانه در پیش دارد و از همه می‌خواهم که از این تیم حمایت کنند.

چانه‌زنی اعضا بر سر اعزام یک عضو شورا به ترکیه

در ادامه جلسه فاطمه شیرزاد با اشاره به حضور یک نفر از اعضای شورا در نشست ۴ روزه کارگروه شهرهای خلاق خوراک شناسی در کشور ترکیه گفت: با توجه به مشکلات مالی حاکم بر شهرداری رشت امیدوارم در چنین مباحثی بازنگری شود.

شیرزاد افزود: دبیرخانه شهر خلاق خوراک شناسی نیازمند بازنگری است و در این برهه از زمان به علت مشکلات مالی حاکم بر شهرداری رشت مخالف چنین سفرهایی هستم.

احمد رمضانپور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید هر موضوعی در جایگاه خودش بررسی شود، گفت: بجای حذف اعزام بهتر است که از هزینه‌های سفر کم شود.

محمدحسن عاقل منش دیگر عضو شورای شهر رشت نیز اظهار کرد: بحث برند شهر خلاق یک فرصت استثنائی است و باید حتما این مبحث بررسی شود. بهتر است که سوال اینگونه باشد که بازخورد این جلسات تاکنون چه بوده است؟

فرهام زاهد نیز با بیان اینکه باید گزارش چنین سفرهایی داده شود گفت: باید بدانیم در چنین سفرهایی چه اقداماتی انجام می‌شود.

گفتنی است ادامه جلسه با حضور نصرتی شهردار رشت به صورت غیر علنی برگزار شد.

Share