تشریح تخلفات توسط مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان

از لیزردرمانی و ساکشن توسط دکترای شیلات تا دندانپزشکی توسط پرستار

قشلاقی بیان کرد: پرستاری که در یکی از بیمارستان های اقدام به کارهای دندانپزشکی می کرد و دکترای شیلات که اقدام به عمل هایی همچون لیزر درمانی و ساکشن می کرد، دو تخلفی است که به تازگی در استان کشف شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از جریمه افزون بر ۶۶ میلیارد ریالی متخلفان اقتصادی استان در هفت ماه گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا، رضا قشلاقی افزود: طی هفت ماه گذشته ، ۱۱ هزار و ۳۷۸ فقره پرونده به شعبه های تعزیرات استان ارسال شد که ۱۱ هزار و ۳۷۱ فقره پرونده رسیدگی و مختومه شد.
وی با یادآوری اینکه با رسیدگی به این پرونده ها ، متخلفان به پرداخت ۶۶ میلیارد و ۶۳۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند، افزود: علاوه بر این حریمه نقدی؛ تعطیلی واحدها، امحای مواد غذایی فاسد، توقیف کالاهای قاچاق از دیگر محکومیت های متخلفان بوده است.
به گفته قشلاقی؛ این تخلفات در سه بخش کالاو خدمات ، قاچاق کالاو ارز و بهداشت و درمان بوده است.
وی میزان جریمه طی هفت ماه گذشته را به تفکیک در بخش قاچاق کالا و ارز افزون بر ۴۰ میلیارد ریال، بخش بهداشت و درمان چهار میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریال و کالاو خدمات را ۲۲ میلیارد ریال عنوان کرد.
وی گفت: افزایش ورودی پرونده ها در بخش قاچاق کالا و ارز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش، دارو و درمان ۳۷ درصد افزایش و کالا و خدمات یک درصد کاهش داشته است.
قشلاقی در ادامه به دو مورد تخلف پزشکی در استان اشاره و بیان کرد: پرستاری که در یکی از بیمارستان های اقدام به کارهای دندانپزشکی می کرد و دکترای شیلات که اقدام به عمل هایی همچون لیزر درمانی و ساکشن می کرد، دو تخلفی است که به تازگی در استان کشف و برای آنها پرونده تشکیل شده که هنوز برای شعب استان ارسال نشده است.
مدیرکل تعزیرات گیلان هشدار داد که با افرادی که بدون مجوز تخصصی اقدام به انجام کارهای پزشکی می کنند، بدون تسامح برخورد خواهد شد.

Share