مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان:

کشف ۷۶ مورد احتکار در گیلان | برخورد با گرانفروشی مطالبه مردم و بازاریان منصف است

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به کشف ۷۶ مورد احتکار در ۱۱ ماهه نخست امسال در این استان، گفت: ۱۴ مورد با مجموع جریمه ۵۴ میلیارد ریال محکوم شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا منصور انصاری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل تعزیرات حکومتی گیلان برگزار شد با اشاره به اینکه برای کنترل، نظارت و خدمات رسانی به مهمانان نوروزی گشت‌های ویژه و نظارتی انجام می‌شود، اظهارکرد: از روز گذشته در سراسر کشور نظارت‌ بر روند کالا و خدمات آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در گیلان نیز این گشت‌ها و نظارت‌ها از روز گذشته آغاز شده است، افزود: سازمان تعزیرات زیر نظر وزارت دادگستری و وابسته به دولت در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، خدمات و کالا و سومین حوزه بهدشت و درمان فعالیت می کند.

بیشترین آمار قاچاق در گیلان مربوط به هیزم است

مدیرکل تعزیرات گیلان با اشاره به اینکه در این استان قاچاق هیزم بیش از قاچاق کالا مشاهده می شود، گفت: در حوزه صنوف کلیه تخلفات با همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف و اداره کل تعزیرات بررسی و رسیدگی می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه غیرصنوف سازمان تعزیرات در دو بخش پرونده‌های شرکت‌های فاقد پروانه و تخلفات کارکنان دستگاه‌های اجرایی وارد می شود، بیان کرد: تخلفات در حوزه درمان بیشتر مربوط به تولید و توزیع موادخوردنی، آرایشی و بهداشتی، افراد فاقد پروانه صلاحیت درمانی، ایجاد موسسه درمانی غیرمجاز و خودداری بیمارستان از قبول بیماران و دریافت زیر میز است که به آن رسیدگی می شود.

انصاری با اشاره به اجرای طرح نظارت و گشت‌های نظارتی، تصریح‌کرد: این طرح از روز گذشته آغاز و در دو بخش تا ۱۶ فروردین با حضور ۳۷ نفر در مرحله اول و ۴۹ نفر در مرحله دوم اجرایی می شود.

وی حمایت از اقشار ضعیف، کمک به سالم‌سازی فضای کسب و کار، ایجاد شرایط توزیع منصفانه و گران‌فروشی به ویژه درحوزه مرغ و گوشت، پیش‌بینی و پیشگیری در حوزه کسب و کار به ویژه نمایشگاه‌های فصلی و فروشگاه زنجیره‌ای، برخورد با اخلالگران و عدم عرضه کالاهای اساسی را اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

برخورد با گرانفروشی مطالبه مردم و بازاریان منصف 

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان ورود به حوزه گرانفروشی را مطالبه مردمی و خود بازاریان منصف دانست، افزود: در این زمینه نظارت‌های دقیق و برخورد قاطعانه است همچنین شماره ۱۳۵ آماده پاسخگویی به شکایت مردمی در این زمینه است.

وی در ادامه به آمارهای این حوزه در ۱۱ ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در حوزه کالا و خدمات ۱۲ هزار و ۴۵۴ پرونده به شعب وارد و ۱۲ هزار و ۳۳۲ فقره مختومه شد که این آمار در پرونده‌های قاچاق کالا و ارز هزار و ۷۵۹ فقره وارده و هزار و ۷۸۹ فقره مختومه و در بخش بهداشت و داور ۲هزار و ۲۵۵ پرونده وارد شعب و ۲ هزار و ۲۲۷ فقره پرونده مختومه شده است.

انصاری با بیان اینکه در مجموع در سه حوزه ۱۶ هزار و ۴۷۰ فقره پرونده وارد و ۱۶ هزار و ۳۲۸ فقره پرونده مختومه شده که ارزش جریمه‌ها ۲۸۴ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال بوده است، تصریح کرد: بیشترین پرونده‌ها مربوط به شهرستان‌های رشت، آستارا، انزلی و کمترین مربوط به سیاهکل است.

وی ادامه داد: عدم درج قیمت، گران‌فروشی، عدم صدور فاکتور در حوزه قاچاق کالا و ارز، عرضه و فروش کالاهای قاچاق در واحدهای غیرصنفی از مهم‌ترین موارد تخلفاتی است که در ۱۱ ماهه نخست  امسال با آن روبه رو بوده‌ایم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان افزود: در حوزه اجرای احکام نیز در۱۱ ماهه نخست امسال در مجموع ۱۴ هزار و ۸۹۲ فقره وارده و با احتساب پرونده‌های مانده از گذشته ۱۵ هزار و ۵۸ فقره به ارزش ۴۳ میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریال مختومه شده است.

انجام ۶۱۳۳ مورد بازرسی در ۱۱ ماهه نخست امسال در گیلان

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۲۷۱ اکیپ گشت مشترک در ۱۱ ماهه گذشته با سازمان‌های مربوطه انجام شده است، گفت: ۶ هزار و ۱۳۳ مورد بازرسی صورت گرفته که در این بازرسی‌ها ۲ هزار و ۲۱ مورد تخلف کشف و با تشکیل پرونده به ارزش ۲ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

انصاری در ادامه به کشف ۷۶ مورد احتکار کالا از ابتدای امسال تاکنون در استان گیلان اشاره و بیان‌کرد: از این تعداد ۷۳ پرونده مختومه و مابقی در حال رسیدگی است. ۱۴ مورد نیز محکوم به پرداخت جریمه ۵۴ میلیارد ریالی به خزانه دولت شده‌اند.

Share