سالاری: موظفیم با مردم صادق باشیم

در اولین نشست استاندار گیلان با کارکنان استانداری چه گذشت

استاندار گیلان گفت: همه موظفیم بیشتر از حد معمول وقت بگذاریم؛ با مردم صادق باشیم و حتی یک کلمه دروغ نگوییم؛ در کنار هم حرکت کنیم؛ متواضع باشیم؛ صبوری کرده و به مردم احترام بگذاریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ا دکتر مصطفی سالاری در اولین نشست رسمی با کارکنان استانداری گیلان که صبح امروز با حضور معاونین، مدیران کل و کارکنان ستادی استانداری گیلان در محل سالن غدیر برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: هر دو مناسبت نمادی از ایثار و از خودگذشتگی هستند.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه غالباً از خودگذشتگی را در جنگ و مبارزات تسلیحاتی مشاهده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: آنان که از آسایش و آرامش خود برای خدمت به مردم می‌گذرند نیز به نوعی از خودگذشتگی و ایثارگر هستند؛ البته یقیناً درجه ایثار و فداکاری در راه دفاع از خاک و ناموس در برابر تهاجم بیگانه بسیار بالاتر است.

استاندار گیلان مسئولیت را امانتی از سوی خدا دانست و با بیان اینکه بایستی از حوادث کربلا و موارد مشابه همچون دفاع مقدس درس گرفت، اعتبار کسب کرد و برای خدمت به مردم بکار برد، خاطر نشان کرد: انشاء ا… همه با هم در این مسیر گامی محکم خواهیم برداشت.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با ابراز خرسندی از اینکه جنس دغدغه‌ی همکاران و سخنان آن‌ها توسعه استان است، بیان کرد: انشاء ا… با کمک همه کسانی که دل در گرو پیشرفت و آبادانی گیلان دارند به طور جدی در این مسیر گام خواهیم برداشت.

دکتر سالاری، گیلان را سرزمینی مستعد قلمداد کرد و با بیان اینکه مادامی که کسی به استان گیلان وارد نشود، شرایط و مقتضیات آن را درک نمی کند، اظهار کرد: شاخصه‌هایی نظیر مرزی بودن و ساحلی بودن از جمله مواهب خدادادی این دیار است و ما وظیفه داریم کارشناسانه و مدبرانه عمل کنیم؛ بایستی ظرفیت‌های موجود با نیروی انسانی کارآمد پیوند بخورد و ماحصل آن ارائه خدمات به مردم شود؛ چشم امید مردم به عملکرد ما است؛ نباید طوری عمل کنیم که شرمنده مردم شویم.

وی با اشاره به دوران سکانداری استانداری زادگاهش بوشهر تصریح کرد: باری که امروز بر دوش احساس می‌کنم سنگین‌تر است و خود را مکلف به تلاش مضاعف می دانم؛ مردم کارفرمای ما هستند؛ وظیفه داریم حرف مردم را بشنویم، اولویت‌های استان را در نظر بگیریم و برای رضایتمندی مردم تلاش کنیم.

دکتر سالاری با بیان اینکه ۲ هفته‌ی پیش‌رو را به برگزاری جلسات با فرمانداران و مدیران کل اختصاص می دهم، خاطر نشان کرد: مدیران برنامه‌ای ۵ ساله با برش یکساله ارائه دهند.

وی برنامه‌ریزی را اصل اول و اساسی برای دستیابی به توسعه هر جامعه قلمداد کرد و گفت: وضع موجود استان بایستی به صورت کمی تحلیل و بررسی شود تا بتوانیم چشم انداز درستی برای ۵ سال آینده استان ترسیم کنیم؛ بررسی دقیق وضع موجود و مطلوب استان و متعاقب آن ترسیم نقشه راه، روند اجرای برنامه‌ها را نظارت پذیر خواهد کرد و منجر به نتیجه خواهد شد.

وی اضافه کرد: وضع مطلوب شرایطی است که برای مردم نیز مطلوب است.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه برای شتاب کارها و عملیاتی کردن برنامه‌ها نیاز به تلاش و پیگیری زیادی داریم و بایستی وقت بیشتری بگذاریم، گفت: تصمیم دارم روزهای پنجشنبه و جمعه را به شهرستان ها اختصاص دهم و در جمع مردم و مسئولین حضور پیدا کنم؛ تلاش می‌کنم با همفکری مردم، نخبگان و مسئولین شهرستان‌ها درخصوص جزئیات و کلیات همه مباحث شهرستان مشورت کنم؛ موارد مستقیماً به مدیران ارجاع شده و پیگیر اجرایی شدن نیز خواهم بود؛ مدیران برای عدم اجرایی شدن برنامه‌های ارجاعی بایستی دلایل قابل قبول و منطقی ارائه دهند، در غیر اینصور پذیرفته نیست.

دکتر مصطفی سالاری نشست و همفکری اختصاصی با نخبگان علمی، سیاسی، ورزشی، فرهنگی و اقتصادی و متعاقبا استفاده از ظرفیت آنان برای پیشبرد اهداف توسعه استان را ضروری قلمداد کرد و گفت: طی دیدارهایی که برنامه ریزی می کنیم، مشکلات را ثبت و پیگیر حل آن خواهیم بود؛ فراموشی مذموم و ناپسند است؛ نه وجدان می‌پذیرد و نه مردم.

وی بر لزوم نهادینه کردن مدیریت کلان در استان تأکید و اظهار کرد: اقتدار و نظم استانداری، فرمانداری‌ها و ادارات استان برایم مهم است.

دکتر سالاری حل مشکل اشتغال را امری ضروری دانست و با بیان اینکه بایستی با برنامه‌محور و خستگی ناپذیر باشیم، خاطر نشان کرد: اگر بستر مناسب باشد همه مشکلات قابل حل است.

وی گفت: همه موظفیم بیشتر از حد معمول وقت بگذاریم؛ با مردم صادق باشیم و حتی یک کلمه دروغ نگوییم؛ در کنار هم حرکت کنیم؛ متواضع باشیم؛ صبوری کرده و به مردم احترام بگذاریم؛ همواره در بین مردم باشیم و ترسی از این حضور نداشته باشیم چرا که اگر مدیری وظایف خود را به درستی انجام دهد ترسی از حضور در بین مردم ندارد؛ من اینگونه عمل می کنم و انتظار دارم شما نیز چنین باشید.

وی تصریح کرد : این رفتار چیزی از اقتدار ما کم نمی‌کند؛ هر قدمی که برای مردم برداریم یقیناً آنها چندین قدم بر خواهند داشت.

نماینده عالی دولت در استان گیلان قضاوت نهایی مردم از عملکرد مسئولین و کارگزاران را ناشی از نحوه عملکردشان قلمداد کرد و با بیان اینکه شرایط خوبی در استان حاکم است، خاطر نشان کرد: بایستی اولویت‌ها را بشناسیم و با دقت نظر، سرعت، قدرت و تدبیر برای حل مشکلات و دستیابی به توسعه همه جانبه استان تلاش کنیم؛ با هم پیش خواهیم رفت و انشاء ا… کسی از مسیر جا نمی‌ماند.

وی استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان را امری جدی قلمداد کرد و بر ضرورت اجرایی شدن بخشنامه رسمی ارجاعی به مدیران استان تأکید کرد.

استاندار گیلان اظهار کرد: پیش از آمدن به استان هیچ پیش داوری و قضاوتی درخصوص هیچ مدیری نداشتم؛ با ساختار منطقی پیش می‌رویم و تغییرات غیر ضروری در بدنه مدیریتی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه نگاهی یکسان نسبت به کارکنان و مدیران ستادی و غیرستادی دارم، خاطر نشان کرد: درخصوص تبدیل وضعیت کارمندان دولت قولی نمی دهم، اما پیگیر این موضوع خواهم بود.

Share