استاندار گیلان

با مدیران با استناد به عدد و رقم صحبت می‌کنم|بهبود وضعیت معیشت مردم، محور اصلی اهداف دولت است

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تصمیم دارم با مدیران با استناد به عدد و رقم صحبت کنم، تاکید کرد: بایستی در کیفیت و کمیت با شاخص و عدد وارد مباحث شویم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در دیدار معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: بهبود وضعیت معیشت مردم، محور اصلی اهداف دولت است و برای نیل به این هدف از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

 دکتر مصطفی سالاری در این نشست با بیان اینکه باید حلقه های تولیدی به هم متصل شوند، گفت: در بخش تولیدات دامی می توانیم با تکمیل زنجیره در مراحل مختلف،  بهره اقتصادی برده و امکان صادرات محصولات را به شکل نظام مندی فراهم کنیم.

وی افزود: باید با شبکه سازی های متقارن، ایجاد شرکت های زنجیره ای و تقویت فضای کار، جهت افزایش بهره وری تلاش کنیم.

* برای حرکت درست در مسیر توسعه، به برنامه ریزی دقیق نیازمندیم*

استاندار گیلان با بیان اینکه برای حرکت درست در مسیر توسعه، به برنامه ریزی دقیق نیازمندیم، اظهار کرد: بایستی آمار دقیقی از وضعیت موجود داشته باشیم؛ باید بدانیم کجا هستیم و سپس بررسی کنیم به کجا می خواهیم برسیم و با توجه به ظرفیت های موجود هدف گذاری کنیم.

وی اضافه کرد: باید برای تقویت ظرفیت های مختلف استان نظیر شالیزارها و محصولاتی نظیر چای، ابریشم و زیتون برنامه داشته باشیم و متناسب با شناخت از وضع موجود، جهت رسیدن به وضع مطلوب تلاش کنیم؛ طبعا زمانی که داده های ما دقیق باشد و با برنامه پیش برویم، می توانیم مطالبات خود را به درستی به پایتخت منتقل کرده و با تخصیص و وصول حداکثری مطالبات، بطور شایسته به روند توسعه استان کمک کنیم.

* تصمیم دارم با مدیران با استناد به عدد و رقم صحبت کنم*

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تصمیم دارم با مدیران با استناد به عدد و رقم صحبت کنم، تاکید کرد: بایستی در کیفیت و کمیت با شاخص و عدد وارد مباحث شویم؛ به این معنا که بدانیم در هر حوزه ای در کجای کار هستیم، قصد داریم به کجا برسیم، در پایان سال میزان تحقق اهداف و برنامه ها را بسنجیم و در صورت عدم تحقق اهداف مورد نظر، دلایل را واکاوی کرده و آسیب شناسی اساسی صورت دهیم.

*بهبود وضعیت معیشت مردم، محور اصلی اهداف دولت است*

وی بهبود وضعیت معیشت مردم را محور اصلی اهداف دولت عنوان کرد و گفت: برای نیل به این هدف از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه از طرفی نباید افق اهداف مورد نظر را آنچنان بلند در نظر بگیریم که دست نیافتنی باشد و از طرف دیگر نباید آنرا آنچنان سهل الوصول در نظر بگیریم که بدون زحمت محقق شود، تاکید کرد: بایستی به گونه ای هدف گذاری کنیم که هدف مورد نظر با نهایت تلاش و استفاده از کلیه ظرفیت های موجود و به سختی قابل وصول باشد؛ در واقع بایستی هدفی ممکن الوصول اما پرمشقت مدنظر قرار گیرد.

* گیلان به عنوان موفق ترین استان در ایجاد زنجیره تولیدات گوشتی ایفای نقش می کند*

معاون وزیر جهاد کشاورزی در این نشست با بیان اینکه شرایط حوزه تولیدات دامی در کشور مطلوب است، خاطرنشان کرد: در برخی حوزه ها نظیر تولید شیر و فرآورده های آن از کشورهای پیشرفته ی دنیا نیز جلوتر هستیم. وی اضافه کرد: باید به گونه ای عمل کنیم تا سبد غذایی مردم بهینه باشد.

دکتر رکنی با اشاره به ظرفیت کشور در حوزه صادرات تولیدات دامی، گفت: استان گیلان با توجه به ظرفیت بالایی که دارد می تواند نقش بسزایی در این حوزه ایفا کند. وی به استعداد بالای استان گیلان در زمینه تولیدات گوشتی اشاره کرد و گفت: با توجه به اقلیم خاص این استان، بیماری های تنفسی در دام ها به مراتب کمتر از سایر استان ها است و نتیجتا گیلان به عنوان موفق ترین استان در ایجاد زنجیره تولیدات گوشتی ایفای نقش می کند.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: باید به سمتی برویم که تولید به سمت اشتغال سوق داده شود و با ایجاد فرصت شغلی مناسب، هم به چرخه اقتصادی کشور کمک کنیم و هم از ظرفیت مستعد و جوان کشور بهره لازم را ببریم؛ در این راستا بایستی با بهره گیری از شرکت های زنجیره ای، حلقه های مختلف تولیدی را  به هم متصل کنیم.

Share