دومین جلسه علنی شورای شهر تالش برگزار شد

رد هرگونه قطب‌بندی میان اعضای شورای شهر تالش و انتقاد از انتشار خبر لغو جلسه

رییس شورای شهر تالش با انتقاد از انتشار خبر لغو جلسه شورا در رسانه‌ها گفت: این جلسه به دلیل غیبت موجه ۳ تن از اعضا به روز چهارشنبه موکول شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه عصر دیروز شورای شهر تالش با حضور ۶ تن از اعضا برگزار شد.

عبدالله حسین پور رییس شورای شهر تالش با انتقاد از انتشار خبر لغو جلسه شورا در رسانه‌ها گفت: این جلسه به دلیل غیبت موجه ۳ تن از اعضا به روز چهارشنبه موکول شد.

وی در ادامه هر گونه اختلاف میان اعضا را رد و پنجمین دوره شورای شهر تالش را اتاق شیشه ای خواند و با بیان اینکه خبرنگاران محرم اسرار جامعه،ادارات و مردم هستند یادآور شد: خبر لغو جلسه شورا را از نظر من فاقد ارزش خبری است!

حسین پور با تاکید بر ایجاد فضا برای حضور کلیه رسانه ها در صحن شورا گفت: نباید حرفه خبرنگاری لوث شود و در صورت ادامه مجبور به انتخاب گزینشی خواهیم بود.

وی در عین حال از راه اندازی سایت شورا برای اطلاع رسانی در خصوص فعالیتهای این مجموعه خبر داد و هر گونه قطب بندی میان اعضا را رد کرد.

ادامه این جلسه با بررسی دستور جلسات همراه بود که در نخستین مورد صورت درآمد تیرماه کمیسیونهای شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اختصاص هدایا به همایش پیاده روی روز جمعه و کمک به برگزاری رزمایش بسیج محور این مباحث بود که با کمکهای کالایی به برگزاری آنها موافقت شد.

دستور بعدی شورا نیز حمایت از کاروان دوچرخه سواران اعزامی تالش به خوزستان بود که در ابتدا با مخالفت فیروزه اردویی روبرو شد.

وی عدم پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری را دلیل مخالفت خود اعلام کرد و در ادامه گفت: شورا صندوق قرض الحسنه نیست و طبق قانون نباید به هیچ سازمان دولتی کمک نماید.

حافظ محفوظی از موافقان این طرح، حمایت از فعالیتهای ورزشی و فرهنگی را امری لازم شمرد و در نهایت این دستور نیز با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

حسین پور در ادامه اقدام به دادن تذکر نسبت به اعضا کرد و از لحاظ شدن غیبت تمامی اعضا سخن گفت و مواردی از غیبتهای موجه و مرخصی یک ماهه را برای شرکت کنندگان بیان کرد.

مهمترین کار این جلسه شورا رایزنی در مورد حل و فصل مشکل توقیف قضایی زمین ورزشی محله بهارستان تالش بود.

رئیس شورای شهر با تاکید بر کوتاهی شهرداری در دوره های قبلی برای عمل به تعهدات خود نسبت به مالک زمین، از محرومیت این محله و لزوم حفظ کاربری عمومی و اعاده مالک حقیقی سخن به میان آورد.

رامین باباپور نیز با مطرح کردن امکان تهاتر خدمات شهرداری تالش نسبت به شاکی و مالک این زمین از آمادگی وی برای تعدیل شروط توافق سخن گفت.

فیروزه اردویی در این مورد به مخالفت با از دست دادن زمین پرداخت و گفت: چوب حراج به اموال شهرداری نمی زنیم.

حافظ محفوظی دقت در زمینه موضوع واگذاری زمین و استعلام از مراجع مربوطه و انتقال سند در دفترخانه رسمی را در ازای تامین خواستهای طرف مقابل خواستار شد.

باباپور ضمن بیان محدودیتهای موجود در زمینه بکارگیری نیرو در شهرداریها، بر دقت در زمینه این بند از توافق پافشاری کرد.

حضور نماینده شاکی پرونده توقیف زمین فوتبال بهارستان (کاروانسرای سابق) از دیگر بخشهای این جلسه بود. پرداخت مبلغ توافقی به شاکی، بکارگیری در شهرداری در ازای واگذاری سند به شهرداری خواسته شاکی بود که در قرارداد پیشین به امضا رسیده و به تصویب رسید.

همچنین تقسیم شهر به چندین محله با محوریت مساجد و مطرح شدن وضعیت طرح های سیاهداران و ساحل قروق موضوع خارج از دستور بود.

خط و نشان عضو شورا برای یک خبرنگار

گفتنی است پس از پایان جلسه فیروزه اردویی خطاب به خبرنگار دیارمیرزا گفت: «تک روی نمیکنی و عکس تکی نمیزنی گرنه نمی‌گذارم داخل بیایی. الان هم میتونی بروی بیرون. آقای حسین پور مطالبش را چک کن تا خبر بزند. خبرنگار زیاد است و می‌توانیم از کسان دیگری استفاده کنیم. کسی نمی تواند به شورا حرفی بزند.

گفتنی است اردویی از اعضای غایب جلسه روز سه شنبه شورا بود که به دلیل نرسیدن به حد نصاب تشکیل نشد.

Share