عضو شورای شهر لاهیجان خواستار شد

تدابیر اجرایی لازم برای نقاط حادثه خیز لاهیجان صورت گیرد

شیخ شعربافان به نواقص و تجهیزات مورد نیاز ستاد حوادث غیر مترقبه شهرداری از جمله خودروهای شاسی بلند و تجهیزات مورد نیاز مواقع بحران اشاره و خوستار تمهیدات ویژه جهت خریداری و تجهیز موارد مورد نیاز شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محسن شیخ شعربافان در ششمین جلسه شورای شهر لاهیجان طی سخنانی اظهار داشت: بارش شدید باران در روزهای اخیر باعث شد تا شاهد آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر در سطح شهر باشیم و این موضوع باعث آزردگی شهروندان و بروز مشکلاتی برای مردم شد.

وی حضور پرسنل خدماتی و امدادی شهرداری را در سطح شهر، موجب دلگرمی مردم عنوان و افزود: هرچنددر برخی نقاط به دلیل حجم زیاد آب ، امکان ارائه خدمات مطلوب فراهم نبود، اما تعداد زیادی از شهروندان از حضور پرسنل خدماتی و امدادی شهرداری ابراز قدردانی داشتند.

 شیخ شعربافان با اشاره به برخی نقاط حادثه خیز در سطح شهر، اظهار داشت: از دیرباز نقاطی در سطح شهر وجود دارد که حادثه خیز بوده و همواره در مورد مشکلات این مکان ها صحبت شده ولی متأسفانه تاکنون اقدام مؤثری در این رابطه صورت نگرفته است.

وی گفت: می بایست ضمن بازنگری نقاط حادثه خیز در سطح شهر ، تدابیر اجرایی لازم در جهت رفع مشکل صورت گیرد.

شیخ شعربافان با اشاره به اینکه در گذشته خروجی های فاضلاب و آبهای سطحی در حاشیه و اطراف شهر بصورت نهرهای روباز وجود داشته، افزود: با توجه به توسعه شهری و ساخت و ساز در حاشیه شهر بسیاری از این خروجی ها و نهرهای روباز بویژه در منطقه کمربندی ، مسدود و یا با لوله های بتنی سرپوشیده شده که تمامی آبهای سطحی و فاضلاب سطح شهر از طرف شمال شهر بطرف کمربندی و قسمت جنوبی شهر سرازیر می شود که این لوله ها کشش این حجم از آبهای سطحی و فاضلاب را ندارند.

وی بر لزوم بررسی کارشناسی و ارائه راهکارهای مناسب برای این موضوع، تأکید نمود و با قدردانی از تلاش و زحمات مسئول و پرسنل آتش نشانی، خدمات شهر ، امور اجرایی و عمرانی در رفع آبگرفتگی اخیر به نواقص و تجهیزات مورد نیاز ستاد حوادث غیر مترقبه شهرداری از جمله خودروهای شاسی بلند و تجهیزات مورد نیاز مواقع بحران اشاره و خوستار تمهیدات ویژه جهت خریداری و تجهیز موارد مورد نیاز شدند.

این عضو شورا با تأکید بر لزوم بررسی کارشناسی و استفاده از نظرات مشاوران و کارشناسان حوزه آبفا در خصوص رفع آبگرفتگی معابر سطح شهر، افزود: با توجه به اینکه در فصل مناسب برای لایروبی نهر های روباز و زهکش های هدایت های آبهای سطحی می باشیم ضمن برنامه ریزی جهت رفع آبگرفتگی معابر سطح شهر، در زمینه لایروبی نهرهای روباز بعنوان کاهش مقطعی آبگرفتگی ها اقدام شود.

وی همچنین خواستار پاکسازی علف های هرز اطراف استخر لاهیجان شد و با اشاره به مشکلات جایگاه دفن زباله در تموشل، افزود: با توجه به اینکه شهرها و روستاهای اطراف زباله های خود را در این مکان می ریزند و همه هزینه های مربوطه متوجه شهرداری لاهیجان است، جا دارد مسئولیت های مرتبط در این حوزه به واحد مربوطه واگذار گردد و این محل ساماندهی شود.

شیخ شعربافان در ادامه به ابراز نارضایتی برخی شهروندان که در اطراف استخر پیاده روی می کنند و از صید ماهی توسط برخی افراد در ساعت اولیه صبح گلایه مندند، اشاره و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

Share