معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد

گیلان استعداد زیادی برای صنعتی شدن دارد |منطقه آزاد انزلی فرصت استثنایی برای توسعه

جهانگیری در گفتگو با خبرنگاران از منطقه آزاد به عنوان فرصت استثنایی و خوبی برای توسعه یاد کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی در میان استان های شمالی کشور از مهمترین مناطق آزاد کشور است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با حضور معاون اول رییس جمهور ۴ پروژه زیرساختی و تولیدی با اعتبار ۳۴۱ میلیارد ریال در منطقه آزاد انزلی مورد بازدید و بهره برداری قرار گرفت.

اسحاق جهانگیری در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان گیلان اگرچه وجه غالبش استان کشاورزی است ولی استعداد بسیار زیادی برای صنعتی شدن دارد و از قبل از انقلاب هم یکی از استانهای مهم ایران بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات خوبی برای صنعتی شدن استان صورت گرفته است یادآور شد: پیش نیاز اصلی اینکه این استان بتواند مسیر توسعه را سریعتر طی کند، ایجاد زیر بناهاست و راه آهن به صورت خاص اولویت اول است و پس از آن فرودگاه و آزادراه ها مسئله بعد است تا بتواند تمامی زیربناهایی که مورد نیاز برای توسعه صنعتی هست را فراهم کند.

معاون اول رییس جمهور یادآور شد: استان گیلان دارای نیروی انسانی نخبه تحصیلکرده خوبی است که می تواند در صورت فراهم شدن زیربناها به صنعتی شدن استان کمک کند.

وی اضافه کرد: امیدوارم این زیرساخت‌ها در اوایل کار دولت دوازدهم تکمیل شود تا بتوانیم برای توسعه استان گیلان با توجه به فرصتها و استعدادهایی که وجود دارد گام بلندتری برداریم.

جهانگیری از منطقه آزاد انزلی به عنوان فرصت استثنایی و خوبی برای توسعه یاد کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی در میان استان های شمالی کشور از مهمترین مناطق آزاد کشور است و استان گیلان می تواند با اتکاء به ظرفیت های خود علاوه بر آنکه نقش توسعه ملی داشته باشد، نقش فراملی نیز بر عهده گیرد و حلقه اتصال ایران به کشورهای شمالی، آسیای میانه و قفقاز باشد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر ضرورت اتصال راه آهن گیلان به کشور جمهوری آذربایجان تصریح کرد: باید بتوانیم با استفاده از این خط ریلی کالاهای خود را حتی به اروپا صادر کنیم و این فرصتی بزرگ برای توسعه استان گیلان و کشور خواهد بود و امیدوارم در دولت دوازدهم بتوانیم گام های بلندتری در این راستا برداریم.

،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share