حجت الاسلام پروایی:

قصد یارکشی خیابانی را نداریم |شعار مرگ بر آمریکا دعایی است که استجابت آن نزدیک است

پروایی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب گفت: اگر ظالم به ما سیلی بزند باید ایستاد و سیلی زد چنانچه جوانان در حملات تهران از مردم دفاع کردند و حملات موشکی سپاه سیلی محکمی به دشمن بود که به امر رهبری و فرماندهی کل قوا اتفاق افتاد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین احمد پروایی عضو هییت رییسه مجلس خبرگان، ظهر امروز در تجمع راهپیمایان روز قدس در مسجد جامع شهر تالش گفت: مردم تالش ثابت کرده اند که تاکنون براساس آیات قرآن در مسیر امام و شهدا استوار ایستاده اند.

وی افزود: ایستادگی در برابر هجوم استکبار به باورهای دینی و انقلابی را وظیفه همه ما است.

پروایی با اشاره به دفاع مقدس گفت: فرزندان ایران در دفاع مقدس به ندای پیر جماران لبیک گفتند که همان لبیک به قرآن است.

وی تصریح کرد: دفاع از اسلام، اعتقادات، تمامیت ارضی کشور و ملتهای مظلوم از مصادیق آیات کتاب خدا است.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به آیه جهاد در قرآن کریم گفت: مفهوم جهاد مکان و زمان خاصی ندارد و فرزندان ایران هر کجا احساس کنند ظلم و ظالم وجود دارند باید دوباره به صحنه بیایند.

 پروایی در ادامه گفت: شبهه برخی افراد و جریان‌ها در مورد حضور در سوریه از هر نظر محکوم است.

وی با اشاره حملات تروریستی در تهران و حملات به حرم امام خمینی ره و مجلس شورای اسلامی گفت: این حملات نشان داد استدلال این دسته از روی عمد، جهل، غفلت و دشمنی راه به جایی نمی برد.

این روحانی خاطر نشان کرد: دفاع از حرم اهل بیت مصداق دفاع از مظلوم و یک افتخار است که صرفا منحصر به حرم نمی شود و مدافعان حرم در واقع مدافعان نوامیس، اسلام و انقلاب نیز هستند.

وی اضافه کرد: بعد دیگر کار مدافعان حرم پاسداری از ولایت و فرهنگ عاشورا است که نقطه قوت ملت در برابر دشمن می باشد.

 پروایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی جریانها با طرح صلح امام حسن (ع) می خواهند به اسلام و انقلاب ضربه بزنند در حالی که قصد ایشان در ابتدا جهاد در راه خدا بود که با دنیاپرستی مردم زمان مجبور به قبول مصالحه شدند.

وی همچنین گفت: اگر صلح امام حسن با میل و علاقه بود این افراد حرفی برای گفتن داشتند ولی همه می دانند که این کار امام به دلیل ناچاری بود که ملاک تمام زمانها نیست.

عضو هییت رییس خبرگان گفت: حرکت انقلابی سید الشهدا ملاک عمل  برای تمام زمانها است که رهبری و ملت در این مسیر حرکت کرده اند.

پروایی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب گفت: اگر ظالم به ما سیلی بزند باید ایستاد و سیلی زد چنانچه جوانان در حملات تهران از مردم دفاع کردند و حملات موشکی سپاه سیلی محکمی به دشمن بود که به امر رهبری و فرماندهی کل قوا اتفاق افتاد.

وی خاطر نشان کرد: اگر دشمن قصد تعرض داشته باشد با ید بداند که انقلاب میراث هزاران شهید و ایثارگر است و اینبار سیلی محکمتری خواهد خورد.

این نماینده مجلس خبرگان دفاع از فلسطین را دفاع از مظلومان و فرهنگ مبارزه با ظالمان بیان کرد که به یک منطقه خاص محدود نمی شود.

 پروایی کمک به برادر دینی را یک وظیفه خواند که قرآن در این مورد حجت را تمام کرده است و براساس فتاوای امام خمینی(ره) با تمام امکانات باید به یاری مبارزان شتافت و قسمتی از وجوه شرعی را برای این راه صرف کرد.

وی با بیان ایراد برخی جریانها به شعار مرگ برآمریکا، مرگ بر اسراییل گفت: کسانی که به این شعار اشکالی وارد کنند در واقع به آیات کتاب خدا، کلام پیامبر و حرکت سید الشهدا اشکال گرفته اند.

سخنران روز قدس تالش، شعار مرگ بر آمریکا را یک دعا خواند که استجابت آن نزدیک خواهد بود و خطاب به مسوولین گفت: یک فرد مسوول نباید سخنی را بر زبان بیاورد که دشمن خیال کند که این افراد راه به خطا می روند.

وی با گریزی به سند ۲۰۳۰ گفت: در این مسئله قرآن، روایایت و کلام رهبری فصل الخطاب است که براساس نظر ایشان انحراف و امور خلاف شرع در این سند وجود دارد که با برهان قاطع به اثبات رسیده است هر چند برخی اصرار دارند که که این سند فاقد هرگونه اشکال است.

پروایی در مورد تهاجم فرهنگی دشمن هشدار داد و گفت: همه باید مراقب هجوم فرهنگی و در اصطلاح ناتوی فرهنگی باشیم که سند ۲۰۳۰ نمونه ای از آن است که گروهی عامدانه و یا از روی جهل در این مسیر حرکت می کنند.

وی خواستار هوشیاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد و گفت: اگر نمایندگان به وظایف خود عمل کنند و دچار حاشیه نشوند رویدادهای مثل امضای سند ۲۰۳۰ اتفاق نمی افتاد.

پروایی با بیان حملات موشکی سپاه به گروه داعش در سوریه گفت: این حملات با همان موشکهایی انجام شد که عده ای به آن طعنه می زدند و باید بر روی آنها شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل نوشت.

سخنران روز قدس تالش با بیان اقتدار موشکی ایران گفت: این موشکها آمریکا و اسراییل را به لرزه درآورده است.

وی گریزی به مشکلات اقتصادی و بیکاری زد و گفت: بیان این موارد از روی طعنه، سوء قصد و غرض نیست و مسوولین می بایستی به تولید، اشتغال و امور مستضعفین بیشتر توجه کنند و چنانچه می خواهیم به اوج اقتدار بررسیم باید در مسیر صحیح حرکت کنیم.

 پروایی با بیان وحدت و یکپارچگی در تالش گفت: این وحدت از بصیرت امت و هدایت رهبری است.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر گفت: انتخابات تمام شد و مردم پیروز واقعی هستند. رای مردم به نظام، انقلاب و لبیک به رهبری و مراجع تقلید بود و نباید مصادره به مطلوب شود.

وی همچنین افزود: امروز حرفهایی شنیده می شود که گفته می شود کسانی که به ما رای نداده اند باید کاسه و کوزه شان را جمع کنند و بروند که یک سخن بچگانه است و نباید اجازه داد تا دودستگی و در اصلاح دو قطبی در بین مردم ایجاد شود.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان در ادامه انتقاد منصفانه را حق ملت بیان کرد که نباید با توهین و فحاشی اشتباه گرفته شود.

پروایی اضافه کرد: گروهی نباید بگویند که ما برنده انتخابات هستیم بلکه باید دست در دست هم  مشکلات کشور را حل کنیم.

وی در پایان گفت: ما قصد یارکشی خیابانی را نداریم چونکه با هم در دفاع مقدس بوده ایم و حماسه ۸ و ۹ دی را آفریدیم و بخاطر یک صندلی و شهوت مسوولیت چنین کاری کنیم.

Share