از گوشه کنار سیاست در گیلان

از دعوت برای کاندیداتوری در انتخابات خبرگان تا طومار روحانیون علیه یک شخص ملبس شده در گیلان/به نفع هرکسی ممکن است کنار برم، اما یاری نه

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

از دعوت برای کاندیداتوری در انتخابات خبرگان تا طومار روحانیون علیه یک شخص ملبس شده در گیلان

گیلان آنلاین در بسته شنیده های این هفته خود نوشت:

*به دنبال اعلام حضور برخی از شخصیت ها در انتخابات مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه گیلان، یکی از بزرگان استان طی تماس با حجت الاسلام والمسلمین واحدی مدیر مدرسه حقانی حوزه علمیه قم، از وی جهت کاندیداتوری در این انتخابات دعوت به عمل آورد. شنیده شده تاکنون حجت الاسلام واحدی پاسخ مثبتی به این دعوت نداده است. حجت الاسلام واحدی اهل شفت بوده و از شخصیت های علمی حاضر در حوزه علمیه قم محسوب می گردد که مدیریت مدرسه علمی بزرگ و با سابقه حقانی را برعهده دارد. پدر وی نیز از واعظان مطرح غرب گیلان بود.

 * شنیده شده برخی از روحانیون گیلانی مستقر در قم، به علت مخالفت با ملبس شدن فردی مسئله‌دار در رشت، طوماری نوشته و به مراجع ذی صلاح ارسال کرده‌اند.

به نفع هرکسی ممکن است کنار برم، اما یاری نه!

bahramkavkar-94-shahrivarبهرام کاوکار شایعات مربوط به انصراف از کاندیداتوری این دوره از انتخابات را به طور کامل «رد» کرد.
به گزارش ماسال فردا بهرام کاوکار در این خصوص به خبرنگار ما گفت :برخی ها می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و هر روز یک شایعه درست می کنند؛ متاسفانه ماه گذشته مادرم از دنیا رفت و به همین دلیل تمرکز لازم برای انتخابات را نداشتم.
کاوکار در ادامه و در خصوص کناره گیری از انتخابات گفت: به هیچ وجه کناره گیری نخواهم کرده بلکه طی ماه های آینده با قدرت بیشتری حضور خواهم یافت.
این نامزد احتمالی این دوره ی انتخابات تالش در بخش دیگری به شایعه های به وجود آمده در خصوص کناره گیری وی به نفع یکی از کاندیداها گفت: بهرام کاوکار کسی نیست که به کسی کنار بیاید و تنها در صورتی به نفع کسی کنار خواهد رفت که مردم بخواهند؛ عده ای می گویند به نفع یاری کنار بروم! همینجا به آنها می گویم به هیچ وجه به نفع ایشان کنار نخواهم رفت.
وی در ادامه گفت«ممکن است به نفع هر کسی کنار بروم اما آن شخص مطمعنا یاری نخواهد بود.»

بهرام کاوکار یکی از مدیران شهرداری تهران بوده که از سال قبل فعالیتهای انتخاباتی خود را در مناطق تالش آغاز نموده است، با این حال طی دو ماه اخیر فعالیتهای انتخابتی بسیار اندکی را در منطقه داشته است.

وقتی موج تبریکات خاله,همسایه ,عمه و عمو در شهر سرازیر می شود

در بخشی از یادداشت سایت «درسیاهکل»آمده است:اگر هرچند وقت یکبار درسیاهکل قدم بزنید، شاهد پارچه نوشته ها و بنرهای گوناگون می شوید که در آن تشکرها و یا تبریک های مختلف نوشته شده است. از تبریک به آقای …. تا تبریک به ….، یکی می گوید فلان کار را من انجام داده ام و دیگری وقتی به قدرت رسید می گوید که همان کار را من انجام داده ام و البته همه اینها به وسیله نصب بنر و پارچه نوشته درسیاهکل انجام می شود.

کار به جایی رسیده که وقتیکه یک دانش آموز در مدرسه …. قبول می شود نیز برای وی بنر می زنند و به وی و خانواده اش تبریک می گویند. کارشناسی و ارشد و دکترا که دیگر نیاز به گفتن نیست، از طرف پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر، دایی، عمو، خاله، عمه، دوست، دوستان، جمعی از دوستان، همسایه، خانواده و …. تبریکات سرازیر می شوند.

اگر شخصی رئیس بشود و یا کاری برای مردم انجام بدهد که می بایست حتما برای وی در سطح شهر بنر زد که آقا رئیس تبریک، آقای رئیس تشکر که کار(وظیفه) خود را انجام داده اید.

مانند این شده است که اگر برای آن شخص بنر نزنند، انگار وی آن کار را انجام نداده است.

البته نمی گوییم که نباید از مسئولین برای انجام کارها تشکر کرد، اما تمامی این کارها وظیفه مسئولین است. اگر آنها می دانستند (که البته برخی از آنها می دانند) چه وظیفه سنگینی پس از پذیرش مسئولیت بر گردن آنها است و می بایست آن دنیا جوابگو باشند؛ هرگز نمی گذاشتند که چنین هزینه هایی برای تبریک گفتن به آنها انجام بشود.

ابلاغ تسلیت مقام معظم رهبری به دکتر نوبخت

در پی در گذشت «یوسف نوبخت» , آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری , پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب را نسبت به وقوع این مصیبت به دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور ابلاغ کرد.

photo_2015-09-21_20-50-06

Share