صدور اطلاعیه شماره 19 هواشناسی گیلان

روند افزایش دمای گیلان طی هفته جاری | از روشن کردن آتش در جنگل خودداری شود

بتدریج از فردا روند افزایش دما تا پایان هفته مورد انتظار می باشد. قابل ذکر است افزایش دما طی روزهای پایانی هفته محسوس تر می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  هواشناسی گیلان در اطلاعیه شماره ۱۹ خود از روند افزایش دما طی هفته جاری در گیلان خبرداد.

نقشـه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی پایدار در منطقه است. بر این اساس بتدریج از فردا روند افزایش دما تا پایان هفته مورد انتظار می باشد. قابل ذکر است افزایش دما طی روزهای پایانی هفته محسوس تر می باشد.

از روز دوشنبه تا پایان هفته بیشینه دمای هوا در نواحی جلگه ای بین ۳۲ تا ۳۶ درجه سلسیوس و در نواحی جنوبی استان بین ۳۴ تا ۳۹ درجه سلسیوس در نوسان می باشد.

بر این اساس بخش های مختلف کشاورزی(شالی کاران، گلخانه داران، مرغداری ها، آبزی پروران و …) با توجه به روند افزایش دما اقدامات لازم را انجام دهند.  همچنین حاشیه نشینان جنگل ها و گردشگران از روشن نمودن آتش خودداری نموده و در صورت لزوم پس از روشن کردن آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل نمایند. •

به سالمندان، کودکان، بیماران قلبی-عروقی و ریوی توصیه می شود در ساعات اوج گرما، از ترددغیرضروری خودداری نمایند. همچنین هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

Share