در جوار آرامگاه وی در آستانه اشرفیه؛

بزرگداشت «دکتر محمد معین» برگزار می‌شود

رئیس فرهنگ و ارشاد آستانه اشرفیه گفت: چهل و ششمین بزرگداشت درگذشت استاد دکتر محمد معین عصر امروز در آستانه آشرفیه بر سر مزار او برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد معافی، با اشاره به اینکه استان گیلان همواره مهد بزرگان و دانشمندان بنام کشور است اظهار داشت: دانشمندان و بزرگ‌مردان گیلانی همواره جایگاه ویژه‌ای در جامعه علمی و فرهنگی کشور دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه، فرهنگ و ادبیات زبان فارسی را گسترده‌ترین چشم انداز کمال بشریت و عامل ایجاد وحدت در جامعه عنوان کرد و گفت: بزرگ‌مردان و دانشمندان گیلانی همواره در این عرصه پیشتاز هستند.

معافی با بیان اینکه دکتر معین یکی از دانشمندان و بزرگ‌مردان تاریخ ادبیات کشور است خاطرنشان کرد: چهل و ششمین بزرگداشت درگذشت استاد دکتر معین عصر امروز در آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دکتر محمد معین نقش به‌سزایی در حفظ و پایداری ادبیات فارسی داشته است بیان کرد:  دکتر محمد معین از افتخارات علمی و ادبی کشور محسوب می‌شود و همواره نقش ارزنده این دانشمند بزرگ در تمامی ابعاد فرهنگ فارسی مشهود است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه اظهار داشت: مراسم بزرگداشت این دانشمند بنام کشور امروز ساعت ۱۸ عصر در جوار آرامگاه او در شهرستان آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

معافی تصریح کرد: تشویق جوانان برای الگو گرفتن از مفاخران علمی و ادبی کشور، پیگیری و ادامه تحقیق و پژوهش در راستای رشد علمی کشور و تقدیر از زحمات گسترده این دانشمند بزرگ از اهداف برگزاری مراسم است.

Share