امام‌ جمعه رشت:

امیدواریم روزی سودهای بانکی از بین برود | از نشانه‌های مومنان میانه‌روی است

امام‌جمعه رشت سردار سلیمانی را بزرگ‌ترین استراتژیست دنیای اسلام دانست و گفت: سردار ما ابوالفضل امام خامنه‌ای حفظه الله است ظرف سه سال کتاب عمر داعشی ها را پیچید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان در مورد میانه‌روی اظهار داشت: از نشانه‌های مومنان میانه‌روی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه مومن با پیروی از راه حق می‌تواند به سعادت دست پیدا کند بیان داشت: میانه‌روی در تمام ابعاد زندگی یک مومن باید نمود پیدا کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مومن نباید لباس‌های فاخر و بالاتر از حد جامعه بپوشد اذعان داشت: افراد نباید در کارهایشان افراط و تفریط را در سرلوحه کار قرار دهند.

قربانی با بیان اینکه میانه‌روی و تعادل با جامعه اسلامی سازگار است اظهار داشت: رفتارها و اعمال، نشان‌دهنده نوع تفکرات و عقاید افراد است.

وی با اشاره به اینکه در انفاق و بخشش افراد باید تعادل و میانه روی را رعایت کنند بیان داشت: باید از اسراف پرهیز کرد و در حد توان و نیاز از نعمت‌های الهی بهره برد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه شمشیر زدن در راه خدا آسان‌تر از کسب مال حلال است اذعان داشت: کاهش سود بانکی از سوی دولت مسئله خوبی است اما امیدواریم که روزی سودهای بانکی از بین برود.

قربانی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق(ع) یک الگوی مناسب برای همه مسلمانان است خاطرنشان کرد: مکتب شیعه در بسیاری از ابعاد اعتقادی و علمی به رهنمودهای امام جعفر صادق(ع) وابسته است.

وی با بیان اینکه در روز شهادت امام جعفر صادق(ع) باید بازار تعطیل شود و مراسم مختلف برای بزرگداشت این امام همام برگزار شود اظهار داشت: مردم باید از نقش امام جعفر صادق(ع) در مذهب تشیع آگاه شوند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه اهداف تامین اجتماعی مورد تایید نظام است بیان داشت: تامین اجتماعی وظیفه کمک به افراد مختلف گرفتار با بیماری و مشکلات  را برعهده دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه کشور در شرایط بحران آبی قرار دارد اذعان داشت: مدیران در رساندن آب به کشاورزان همت کنند تا کشاورزان دچار ضرر و زیان نشوند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه داعش و گروه‌های تروریستی را آمریکا به‌وجود آورده است اعلام داشت: آمریکا یک کشور یاغی است که در کشورهای اسلامی همواره دست به ایجاد تفرقه می‌زند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه فرمان مرجعیت عراق برای مشارکت مردم در جنگ باعث فتح موصل شد اظهار داشت: افراد زیادی از شیعه، سنی و مسیحیان در حشدالشعبی عضو هستند.

Share