امام جمعه رشت

گیلان در عید بخوبی اداره شد | دنیا در دست انسان‎های قلدر و نفهم افتاده است

قربانی با اشاره به اینکه سوریه محل تسلیحاتی دشمنان خود را بمباران کرد و آنها در انبار تسلیحاتی خود مواد شیمیایی نگهداری می کردند، اظهار کرد: متأسفانه دنیا در دست انسان های قلدر و نفهم افتاده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت اللّه قربانی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت با اشاره به ماه مبارک رجب، اظهار کرد: ماه رجب ماهی است که فرصت خوبی است که برکات بسیاری دارد.

خطیب جمعه رشت ضمن اشاره به ایام مبارک ماه رجب گفت: هر کدام از این روزها دری را به روی ما می گشاید که باید از آنها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دعا فقط خواندن و آمین گفتن نیست، اظهار داشت: دعا درخواست امری از ته دل از خداوند متعال است. در ماه رجب ادعیه های خاصی وجود دارد که برکات زیادی دارد.

آیت اللّه قربانی ضمن اشاره به اعتکاف، اظهار داشت: اعتکاف اگر به درستی انجام شود خیر بسیاری دارد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه جان دادن مشکل است، اظهار کرد: برای بعضی مردن مانند بو کردن گل است. نمازها و روزه های ماه رجب سکرات موت را آسان می کند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه اعمال ما در آخرت انیس و مونس ما هستند، اظهار داشت: به فرمایش امام صادق(ع) نماز و روزه در آخرت سبب می شود که از پل صراط به راحتی عبور کنیم. اعمال ما را در آخرت با اعمال اهل بیت و علی(ع) می سنجند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان یکی از ویژگی های امیرالمومنین(ع) را تولد به صورت معجزه آسایی در کعبه دانست و افزود: علی(ع) ولید کعبه بود و هیچ کس به غیر از او در کعبه بدنیا نیامد.

قربانی روی آوردن امام علی(ع) به اسلام و پیامبر(ص) در سن ده سالگی را از دیگر ویژگی این امام عنوان کرد و تصریح کرد: در جنگ بدر امام علی(ع) نیمی از دشمن را تار و مار کرد و کمر دشمن را شکست که جبرئیل گفت: لافتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار.

وی با بیان اینکه تنها امام علی(ع) در جنگ احزاب توانست به جنگ عمربن عبدود رفت و وی را به درک فرستاد، اظهار داشت: حضرت علی(ع) وقتی میخواست سر عمربن عبدود را جدا کند صبر کرد تا از روی خشم و کینه این کار را نکند.

آیت اللّه قربانی با بیان اینکه حضرت علی(ع) به ضرح قیمتی عمربن عبدود دست نزد و حتی خواهر عمر به همین دلیل امام علی(ع) را جوانمرد خواند، افزود: حضرت علی(ع) در خیبر را که ۴۵ نفر آن را باز و بسته می کردند از جا کند.

وی با اشاره اینکه امام علی(ع) به دنبال جاه و مقام نبود، اظهار کرد: برخی برای اینکه عضو شورای ده، شهر یا مجلس و یا رییس جمهور بشوند خیلی کارهای زشتی می کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام علی(ع) در عدالت برای دوست و دشمن فرق نمی گذاشت، گفت: برادرش پول بیشتری می خواست که امام علی(ع) آهن تفت دیده را به نزدیکی وی برد.

وی خوابیدن امام علی(ع) در جای پیامبر(ص) را از دیگر ویژگی های این امام همام دانست و افزود: امام علی(ع) از مردم زمان خود برتر بود ولی متأسفانه او را نشناختند.

گیلان در عید بخوبی اداره شد

خطیب جمعه رشت در خطبه دوم نماز جمعه رشت ضمن تشکر از دست اندرکارانی که فضای عید را آماده کردند، اظهار داشت: واقعا استان ما خوب اداره شد.

 دنیا در دست انسان‎های قلدر و نفهم افتاده است

آیت اللّه قربانی با بیان اینکه حادثه بمب شیمیایی در سوریه یک توطئه توسط غرب بود که بگویند بشار اسد بر روی مردم خود مواد شیمیایی میریزد، اظهار کرد: سازمان ملل گفته بود که سوریه سلاح شیمیایی ندارد چگونه می شود مواد شیمیایی بر روی مردم خود بریزد؟

وی با اشاره به اینکه سوریه محل تسلیحاتی دشمنان خود را بمباران کرد و آنها در انبار تسلیحاتی خود مواد شیمیایی نگهداری می کردند، اظهار کرد: متأسفانه دنیا در دست انسان های قلدر و نفهم افتاده است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه به فرمایش امام باید از گاو ترسید، اظهار داشت: اینها دیوانه اند و شاخ دارند و احتمال دارد کشوری را نابود کنند. این افراد دیوانه باید از ریاست جمهوری خلع شوند.

به رای مردم احترام می‎گذاریم

امام جمعه رشت ضمن تشکر از اصولگرایان برای معرفی کاندیدای خود، اظهار کرد: امیدواریم گروه‌های سیاسی برای کاندیدای خود تبلیغ کنند و کاندیدای دیگری را تخریب نکنند و مردم نیز نقاط مثبت کاندیدا را ببینند و ما به رای مردم احترام می گذاریم.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: نباید یک وجب زمین بلااستفاده بماند و اقتصاد مقاومتی باید جدی گرفته شود.

قربانی با اشاره به روز سلامت، اظهار کرد: باید قدر سلامتی را بدانیم نباید با عصبانیت و زندگی ناسالم باعث پیری زودرس شویم.

امام جمعه رشت در پایان با بیان اینکه احکام دینی برای حفظ سلامتی است، اظهار داشت: پیری برای همه است و روزی میرسد که به صورت سرپا نمی‌توانیم نماز بخوانیم بنابراین مراقب سلامت خود باشید.

Share